View Single Post
  #12  
Old 24-12-2005, 08:49
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

ik ook even een poging doen

wat bedoel je met extra luchtschuif? Kun je hier een fototje van maken?

Naar mijn idee is de extra luchtschuif dat cilindervormige ding rechts naast je inlaatbuizen. Dit is waarschijndelijk wel het probleem. Deze extra lucht schuif is een bypass van de gasklep. Wanneer de motor koud is denkt de brandstofverdeler (spinnekop) dat de gasklep geopend staat. Hierdoor verreikt het mengsel zich en in combinatie met de extra lucht gaat de motor harder lopen.Deze klep wordt aangestuurd door een sensor aan de zijkant van de cilinderkop. Ik meende de groen/rode draad.

De foto die jij geplaatst hebt is voor de stationare toerental. Dit kastje zorgt ervoor dat je stationair toerental constant blijft waneer je bv je licht aan zet of aan het stuur draait (stuurbekrachtiging) dit ding heeft er wel mee te maken maar niet direct.
Ik hou het dus op de sensor die niet meer goed is.

Deze is door te meten met een multimeter
-bij 10 graden tussen de 1400 en 1800 ohm
-bij 60 graden tussen 220 en 280 ohm
-bij 90 graden ongeveer 100 ohm

gr
Reply With Quote