Quote:
Originally Posted by breadfan83
als je op toeren zit en dan in een keer zonder te koppelen t gas los laten
daardoor draaien de wielen de motor aan ipv andersom en rem je dus met de motor de wielen af ...
de turbodruk die de G-lader tot dan toe verzorgt is dan van t ene op t andere moment niet meer nodig en de G-lader krijgt de volle klap van al die druk die terugslaat op de lader
dus rustig toeren minderen, en dit niet alleen in t begin
|
Dat is nou eigenlijk wat er niet kan gebeuren.
Bij gaslos, opent de retourklep op je gasklephuis en wordt de lucht terug gebracht naar de inlaat van de Glader.
Er kan nooit een drukgolf terug komen naar de uitblaaskant van de Glader.
Het probleem is dat ieder voorwerp dat een snelheid bevat, een energie opbouwd, simpel voorbeeld is een vliegwiel.
Bij hard afremmen op de motor, moet de Glader in hele korte tijd van snelheid veranderen.
Al de opgebouwde energie, kinetische energie noemen ze dat bij natuurkunde, is nog aanwezig en wil doorgaan.
Problemen die je kunt krijgen zijn bij de Glader de volgende:
-overslag van je riempje en dan is het gebeurd met de Glader
-de wangen van de verdringer kunnen tegen de behuizing slaan, waardoor er hoekjes afbreken.
-en dichtlijsten kunnen breken uit hun groeven.
Kortom voorzichtig met hard afremmen op de motor, wil je dit wel doen, schaf een turbo of gewone motor aan.