![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() mijn broer zijn corrado is binnen voor een volledige riviesi volledige motor + versnellingsbak + glader + nieuwe koppeling hoe kan ie m nu t beste inrijden zodat hij er nog effe plezier van heeft en natuurlijk niet te lui wordt t is er eentje van '89 ik weet niet of dat veel uitmaakt
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
gewoon net zo rijden als dat de motor koud is, dus netjes warmrijden en hoge toerentallen de eerste paar km vermijden
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#3
|
||||
|
||||
![]() en de 1e 500-1000km inloopolie gebruiken..
__________________
GTI drivers do it faster ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Inloopolie? Inloopolie is voor mietjes
![]() Als de moter een reviesi heeft gekrijgt, dan weten ze bij t reviesi bedrijv wel hoe je m daarne moet inrijen. -- Hoge toerentallen vermijden, maar ook niet onder last te laag in toeren blijven hangen. Gewoon rijden zoals je moeder normaal doet: Niet boven de 3500 rpm uit, vol gas zo veel mogelijk vermijden en ook niet te lang eentonig op 1 snelheid cruizen (bijv. met 120 naar zuid-duitsland of friesland). 'Lui' worden doet een motor pas als ie nooit voor z'n ballen krijgt. (bijv. 20.000 km lang niet). Dan koolt de motor langzaam dicht en verliest ie uiteindelijk vermogen. Maar goed: das meer iets uit vervlogen tijden met zijkleppers en onderliggende nokkenassen.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Gewoon rustig warm rijden, niet te hoge toeren. Na ongeveer 1000 km moet je de olie verversen, staat als het goed is ook op je blok trouwens, over de olie. Op een gele sticker. Zit meestal op je oliefilter geplakt.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Inrijden met originele lader. Dus geen snelle sjips erin of andere poulieeeee.
Idd rustig, goed warm rijden. vol gas vermijden. Een keer is wel goed, maar niet constant. En alles in de gaten houden verder. Suc6 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Euh...gewoon warm rijden en dan kun je flink gassen. Het gaat erom dat je zuigerveren inlopen op de wand. Meer niet daar is het hele inrijden voor. Dus oude olie erin, warm rijden en wisselend belasten. Dat een 600km lang. Daarna olie wissel en er een kwaliteits olie erin. Alle andere ongein mag je vergeten. Eeen Glader hoef je niet echt in te rijden. Hard afremmen op de motor is altijd funest voor een lader. Ik heb mijn spul gewoon ingereden met oude olie (had al 30.000km in een ibiza 1.4 gezeten) En mijn motor is puur race gebouwd.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#9
|
||||
|
||||
![]() No pain no gain.....en dat geld voor motoren net zo.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
wat bedoel je daar mee ? afremmen op de motor niet goed voor de lader ? bedankt voor de tips allemaal |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
als je op toeren zit en dan in een keer zonder te koppelen t gas los laten daardoor draaien de wielen de motor aan ipv andersom en rem je dus met de motor de wielen af ... de turbodruk die de G-lader tot dan toe verzorgt is dan van t ene op t andere moment niet meer nodig en de G-lader krijgt de volle klap van al die druk die terugslaat op de lader dus rustig toeren minderen, en dit niet alleen in t begin |
#12
|
||||
|
||||
![]() kan je dat ook aanpassen dat dit geen kwaad kan of minder ?
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat is nou eigenlijk wat er niet kan gebeuren. Bij gaslos, opent de retourklep op je gasklephuis en wordt de lucht terug gebracht naar de inlaat van de Glader. Er kan nooit een drukgolf terug komen naar de uitblaaskant van de Glader. Het probleem is dat ieder voorwerp dat een snelheid bevat, een energie opbouwd, simpel voorbeeld is een vliegwiel. Bij hard afremmen op de motor, moet de Glader in hele korte tijd van snelheid veranderen. Al de opgebouwde energie, kinetische energie noemen ze dat bij natuurkunde, is nog aanwezig en wil doorgaan. Problemen die je kunt krijgen zijn bij de Glader de volgende: -overslag van je riempje en dan is het gebeurd met de Glader -de wangen van de verdringer kunnen tegen de behuizing slaan, waardoor er hoekjes afbreken. -en dichtlijsten kunnen breken uit hun groeven. Kortom voorzichtig met hard afremmen op de motor, wil je dit wel doen, schaf een turbo of gewone motor aan.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hoe zit dat dan als je dat zelfde doet met n motor met kompressor? daar kan t afremmen op de motor geloof ik geen kwaad toch? Last edited by breadfan83 : 16-02-2006 at 13:04. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het medium maakt niet uit, het gaat om het gasklephuis van de G60 die de rol speelt. Die dumpt zijn lucht via de retourklep.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() kan je dat echt niet aanpassen dat t minder kwaad kan ?
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Dat noemde ze bij natuurkunde "massa is traag"
Tweede wet van Newton |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Gti-G60 heeft het over hard afremmen op de motor. Normaal afremmen op de motor kan echt geen kwaad.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#19
|
||||
|
||||
![]() @ Dennis: Precies.
Normaal afremmen kan geen kwaad. 't is niet voor niets dat VW het vliegwiel van de G60 motoren in de loop der jaren zwaarder heeft gemaakt: Hoe groter de massatraagheid van de motor, hoe langzamer de motor in toeren zal stijgen (in vrij loop), en wellicht ook hoe langzamer de motor in toeren stijgt bij afremmen op de motor (terug schakelen, bij gas los) Als je vriend/broer/maat bij z'n revisie gelijk t vliegwiel heeft laten afdraaien..... laat m dan maar vast uitkijken naar een nieuwe lader.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Dat laatste hoeft ook niks te zeggen, hangt allemaal van de rijstijl (beter: gevoel voor techniek) af.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |