View Single Post
  #2  
Old 16-02-2006, 19:24
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by bcty01
Na een heel gezoek aan de dieselmotor van de golf 1, omdat het ding plotseling niet op eigen kracht wilde starten (aanslepen lukt wel), heb ik de bak weggebracht naar de Bosch dieselspecialist.

Die had het erover dat bij koude start, de zuigerveren vaststaan in de cylinder (daardoor compressieverlies) en dat een "kooloplosser" de oplossing kan zijn. Dus ik naar de automaterialenboer op de hoek. Die heeft een hele partij gifmengsels staan om motor en injectiesystemen te reinigen , maar nergens de term "kooloplosser" . Ik kan kiezen uit iets dat bij de brandstof wordt gevoegd, en iets dat bij de motorolie wordt gevoegd. Die laatste wordt in de warme motor bij de motorolie gedaan, en na 20 minuten stationair draaien, moet oliefilter en olie worden ververst.....

Iemand bekend met dit fenomeen, en welk middeltje van de 2 ik in de bak moet mikken ??


Als het klopt dat de zuigerveren vastzitten bij koude start (door roet/koolafzetting ???) Dan moet je het middeltje nemen om bij je motorolie te doen.

Als je het middeltje pakt om bij je brandstof te doen, gaat dit je injectoren, brandstofleidingen, dieselpomp,... enzo zuiveren
Reply With Quote