Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-02-2006, 17:07
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default Kooloplosser ????

Na een heel gezoek aan de dieselmotor van de golf 1, omdat het ding plotseling niet op eigen kracht wilde starten (aanslepen lukt wel), heb ik de bak weggebracht naar de Bosch dieselspecialist.

Die had het erover dat bij koude start, de zuigerveren vaststaan in de cylinder (daardoor compressieverlies) en dat een "kooloplosser" de oplossing kan zijn. Dus ik naar de automaterialenboer op de hoek. Die heeft een hele partij gifmengsels staan om motor en injectiesystemen te reinigen , maar nergens de term "kooloplosser" . Ik kan kiezen uit iets dat bij de brandstof wordt gevoegd, en iets dat bij de motorolie wordt gevoegd. Die laatste wordt in de warme motor bij de motorolie gedaan, en na 20 minuten stationair draaien, moet oliefilter en olie worden ververst.....

Iemand bekend met dit fenomeen, en welk middeltje van de 2 ik in de bak moet mikken ??
Reply With Quote
  #2  
Old 16-02-2006, 19:24
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by bcty01
Na een heel gezoek aan de dieselmotor van de golf 1, omdat het ding plotseling niet op eigen kracht wilde starten (aanslepen lukt wel), heb ik de bak weggebracht naar de Bosch dieselspecialist.

Die had het erover dat bij koude start, de zuigerveren vaststaan in de cylinder (daardoor compressieverlies) en dat een "kooloplosser" de oplossing kan zijn. Dus ik naar de automaterialenboer op de hoek. Die heeft een hele partij gifmengsels staan om motor en injectiesystemen te reinigen , maar nergens de term "kooloplosser" . Ik kan kiezen uit iets dat bij de brandstof wordt gevoegd, en iets dat bij de motorolie wordt gevoegd. Die laatste wordt in de warme motor bij de motorolie gedaan, en na 20 minuten stationair draaien, moet oliefilter en olie worden ververst.....

Iemand bekend met dit fenomeen, en welk middeltje van de 2 ik in de bak moet mikken ??


Als het klopt dat de zuigerveren vastzitten bij koude start (door roet/koolafzetting ???) Dan moet je het middeltje nemen om bij je motorolie te doen.

Als je het middeltje pakt om bij je brandstof te doen, gaat dit je injectoren, brandstofleidingen, dieselpomp,... enzo zuiveren
Reply With Quote
  #3  
Old 27-02-2006, 21:24
bcty01's Avatar
bcty01 bcty01 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 88
Default

Quote:
Originally Posted by Roundup
Als het klopt dat de zuigerveren vastzitten bij koude start (door roet/koolafzetting ???) Dan moet je het middeltje nemen om bij je motorolie te doen.


Right ! Tnx.
kgeloof alleen dat het niet geholpen heeft
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum