01-03-2006, 14:51
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Zweiter kun je mij uitleggen waarom je zegt dat je dan met nat weer rechtdoor gaat in de bochten.
Normaliter is het zo dat je met negatief camber in de bochten juist met het volledige loopvlak van de band op het wegdek zit -> meer grip dus. Daarom word er ook juist negatief camber toegepast. Als de body kantelt/helt (hoe je het noemen wilt, iig body-roll) in de bocht zullen je banden dan juist recht gaan staan.
Maargoed ik ben benieuwd.
En tja spoorverbreders. Ik ben er niet bekend mee, waar ik wel bekend mee ben is: kracht x arm. De arm word dus langer met spoorverbreders, gevolg hardere slijtage van de lagers.
Lennart camber kun je inderdaad niet met spoorverbreders veranderen. Dat zal met uitlijnen moeten gebeuren. Of je moet speciale platen kopen waarmee je vervolgens je veerpoten vervolgens vast zet, zodat je wel wat kunt verstellen.
Maar camber afstellen kan bij Golfjes dus niet. Verder is het wel afhankelijk van de wielophanging of je alleen met uitlijnen kunt afstellen. Racewagens kun je altijd bijstellen bijvoorbeeld.
|