View Single Post
Old 12-03-2006, 19:57
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC

Default Korte schokkers te lang?

Ik heb 3 weken geleden mijn golfje gekocht. Deze was door de vorige eigenaar verlaagd dmv kortere veren en de standaard dempers. Hij had er al wel nieuwe korte voorschokkers bij, dus die heb ik bij aankoop van hem overgenomen. Inmiddels heb ik achter al korte schokkers gemonteerd en afgelopen zaterdag zou ik de korte (van hem overgenomen) voorschokkers monteren. de boel er dus onder vandaan gesloopt en wat blijkt? de korte schokkers zijn nog steeds te lang, want mn veer ligt er nog steeds los tussen Volgens mij is mijn golfje voor maar een cm of 6 verlaagd met de veren. Als je de standaard en korte dempers naast elkaar legt is de korte wel een cm of 6/8 korter. Probleem is dus dat de verlagingsveer in uitgeveerde toestand te kort is om klem in de korte schokker te komen. dit is in principe apk-afkeur en ook afkeur wat mij betreft. ik heb eerst de standaard dempers er maar weer even opgezet, maar wil het in de toekomst wel goed hebben. wat kan ik nog veranderen om het passend te krijgen want ik ben erg tevreden over de hoogte van de auto voor. ik gebruik de originele topschotels en de veren hebben ongeveer 3cm vrij ruimte, zodat ze er los tussen liggen. iemand een oplossing? tips? of adres voor nog kortere goedkope dempers?? alle hulp in elke vorm is welkom!