Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-03-2006, 19:57
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default Korte schokkers te lang?

Ik heb 3 weken geleden mijn golfje gekocht. Deze was door de vorige eigenaar verlaagd dmv kortere veren en de standaard dempers. Hij had er al wel nieuwe korte voorschokkers bij, dus die heb ik bij aankoop van hem overgenomen. Inmiddels heb ik achter al korte schokkers gemonteerd en afgelopen zaterdag zou ik de korte (van hem overgenomen) voorschokkers monteren. de boel er dus onder vandaan gesloopt en wat blijkt? de korte schokkers zijn nog steeds te lang, want mn veer ligt er nog steeds los tussen Volgens mij is mijn golfje voor maar een cm of 6 verlaagd met de veren. Als je de standaard en korte dempers naast elkaar legt is de korte wel een cm of 6/8 korter. Probleem is dus dat de verlagingsveer in uitgeveerde toestand te kort is om klem in de korte schokker te komen. dit is in principe apk-afkeur en ook afkeur wat mij betreft. ik heb eerst de standaard dempers er maar weer even opgezet, maar wil het in de toekomst wel goed hebben. wat kan ik nog veranderen om het passend te krijgen want ik ben erg tevreden over de hoogte van de auto voor. ik gebruik de originele topschotels en de veren hebben ongeveer 3cm vrij ruimte, zodat ze er los tussen liggen. iemand een oplossing? tips? of adres voor nog kortere goedkope dempers?? alle hulp in elke vorm is welkom!


__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #2  
Old 12-03-2006, 21:09
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ben je bang dat je auto zover uitveert dat je veer naast de schotel valt ...?? Als je over een dergelijke bult rijdt dat je auto zover uit veert en je auto komt neer... :S:S denk niet dat er veel heel blijft.

Ik rij zelf al 2 jaar op deze manier, enige is dat je voor de APK ff moet schroeven en even opletten als je de auto van de krik af haalt je de veer even goed positioneert.
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #3  
Old 12-03-2006, 21:18
35iB4 35iB4 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 29
Default

Het beste is korte schokkers opzoeken
Reply With Quote
  #4  
Old 12-03-2006, 21:42
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

binnenpoot van een MK1 heb ik ook
Reply With Quote
  #5  
Old 13-03-2006, 10:01
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

Quote:
Originally Posted by Marco
Ben je bang dat je auto zover uitveert dat je veer naast de schotel valt ...?? Als je over een dergelijke bult rijdt dat je auto zover uit veert en je auto komt neer... :S:S denk niet dat er veel heel blijft.

Ik rij zelf al 2 jaar op deze manier, enige is dat je voor de APK ff moet schroeven en even opletten als je de auto van de krik af haalt je de veer even goed positioneert.

Hoe bedoel je: voor de apk even schroeven? originele er onder zetten? het is geen schroefset he? Zijn er eventueel ook dikke rubberen ringen die je onder of boven je veer kunt zetten zodat je veer er toch klem tussen zit? Dat ik die er voor de APK even tussen duw en het probleem hiermee oplos?

Quote:
Het beste is korte schokkers opzoeken

Het zijn al korte schokkers, alleen zijn die nog te lang. Misschien bedoel je nog kortere schokkers?

Quote:
binnenpoot van een MK1 heb ik ook

Zou je me dit iets duidelijker kunnen uitleggen? ik heb er wel ergens iets al over gelezen maar het werd me nog niet helemaal duidelijk hoe je het nou hebt gedaan?
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933

Last edited by Zweiter : 13-03-2006 at 10:38.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-03-2006, 10:22
BasLacrosse's Avatar
BasLacrosse BasLacrosse is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 212
Default

dat is grappig, ik heb precies hetzelfde... ik ga dus dat ook proberen met de binnenpoten van een MK1, alleen had ik daar ook nog 1 vraag over;
- zijn dat verkorte of originele binnepoten die je moet gebruiken van een mk1?
Reply With Quote
  #7  
Old 13-03-2006, 11:54
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

als ik je verhaaltje zo lees zijn je veren dus het probleem...ben het nog nooit tegen gekomen veren die niet passen in de dempers met veel speling. Meestal zitten ze er zo strak tussen dat je het zaakje al op spanning moet zetten, heb je dat niet zou ik heel het spul eronder vandaan halen wegdoen en een setje halen wat wel werkt.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-03-2006, 12:04
DJW's Avatar
DJW DJW is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 814
Default

heb het ook gehad met mijn 1303 kever, had ik standaard dempers met verlaagde veren, de veer viel NET niet uit de schotel vandaan als ie werd opgekrikt...is een belangrijk punt voor de APK, let op dat hij wel blijft zitten dan. Het beste is gewoon korte dempers erop te plaatsen. Voor je eigen veiligheid....
Reply With Quote
  #9  
Old 13-03-2006, 12:06
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

ja het is maar net hoe je het bekijkt: óf de veren zijn in uitgeveerde toestand te kort, óf de korte dempers zijn nog te lang.
Ik kan me niet voorstellen dat het probleem bij de veren ligt want zo extreem ligt de auto nou ook weer niet. Aan de andere kant kan ik me ook moeilijk voorstellen dat het probleem bij de korte schokdempers ligt. Daarom mijn topic: waar gaat het nu mis? Ik heb momenteel gewoon geen geld (tsja, uitwonende student, net de auto aangeschaft, etc, je kent het wel) dus zou het toch graag low budget passend maken Baal er nogal van omdat ik in de veronderstelling was dat het met die nieuwe korte dempers allemaal weer in orde was

@DJW: ik heb dus korte dempers gekocht, maar de veren blijven er los tussen liggen. Met de standaard dempers ongeveer 8cm speling bij opgekrikte toestand, met de korte dempers ongeveer 2/3cm.
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #10  
Old 13-03-2006, 12:10
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

zet hem op de krik en zet er een foto van neer misschien is er iets anders mis gegaan met monteren.
Reply With Quote
  #11  
Old 13-03-2006, 15:02
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

ik heb de korte schokkers er niet eens onder gehad. ik had aan 1 kant de standaard schokker er onder vandaan gehaald zodat ik de korte veer van de standaard demper op de korte demper kon zetten, maar toen bleek het niet te passen. ik heb eerst de standaard demper met korte veer er maar weer even onder gejast. Het was zaterdag ook geen weer om te sleutelen met al die sneeuw.
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #12  
Old 13-03-2006, 20:01
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Zou je me dit iets duidelijker kunnen uitleggen? ik heb er wel ergens iets al over gelezen maar het werd me nog niet helemaal duidelijk hoe je het nou hebt gedaan?[/QUOTE]


heb de orginele buiten poot van de MK2 leeg gehaald en er een losse demper van de MK1 ingezet
de demper moet bovenop met een ring opgevuld worden omdat deze tediep in de buiten poot valt
de veerpoot van de MK1 is orgineel al korter als de MK2
de dempers die ik heb gebruikt zijn van APEX en de veren ook en zijn 40mm korter als de orgineele MK1
het geheel is gelijk ook lekker stug
Reply With Quote
  #13  
Old 13-03-2006, 20:02
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by BasLacrosse
dat is grappig, ik heb precies hetzelfde... ik ga dus dat ook proberen met de binnenpoten van een MK1, alleen had ik daar ook nog 1 vraag over;
- zijn dat verkorte of originele binnepoten die je moet gebruiken van een mk1?

is een apex set 40mm korter veer en demper
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum