View Single Post
Old 14-03-2006, 19:42
Thijs99 Thijs99 is offline
Forum Newbee

Default Opstart problemen Mega squirt

Ik ben me ook een beetje aan het verdiepen in het mega-squirt gebeuren; maar het overzicht mis ik nog een beetje.

De bedoeling is dat ik Megasquirt (DTA /KMS is mij te duur) ga draaien op mijn:
'88 Golf 2 GTI 16V (PL / KR van alles wat )
- Fris gereviseerd onderblok
- Afgedraaid vliegwiel, gebalanceerd samen met de krukas.
- Kronenburger cilinderkop, geflowde kop, grotere in/uit laat kanalen
- 2 Cat-Cams nokkenassen, verstelbare poelie's
- Digifant injectie systeem (Gti 8v?
- Groene G60 injectoren
- Spaghetti uitlaat spruitstuk + Groep A uitlaat systeem.

Nu wil ik graag met Mega Squirt gaan werken;
wat raden jullie aan om aan te schaffen, ik zat zelf te denken aan Mega squirt 2. Maar is dat relay board, echt nodig of zeer aan te raden ivm. aansturen van je brandstof pomp / koel fan ed.?

Kan ik met mijn stnd. lambda sonde blijven werken of moet ik overstappen naar een breedband sonde?

Moet ik voor de rest veel sensoren aan passen, of kan ik met de stnd. digifant sensoren draaien?

De injectoren staan nu allemaal paralel aan elkaar geschakeld, is het verstandiger om ze per stuk te gaan schakelen? (mega squirt kan dit aan als het goed is?)

Hoe zit dit met ontsteking? ik heb begrepen dat je met je stnd. hall gever kan blijven werken, of is dit niet aanteraden ivm. pingelen?

als laatste wat zijn de mogelijk heden, met shiftlight, launch control/traction control (heb abs, dus heb sensoren), Power shift. ed. met mega squirt?

sorry voor de vele vragen, maar zoals ik al zei ik mis het overzicht een beetje, geweldige site van Mega squirt, maar heel erg veel info!

Ohja hoeveel ben ik in totaal ongeveer kwijt aan onderdelen?(kan zelf wel aardig solderen)

Gr. Thijs (ps. komt nog een uitgebreid voorstel topic maar dan moet de auto eerst weer ff lopen)
Reply With Quote