Hoi forumleden,
Ik had me in een andere thread al even kort voorgesteld maar zal dat hier bij deze tweede posting ook nog ffies apart doen
Ik ben Joop, 44jr en heb sinds kort weer een '89 Golf type 2 (1.6D JP blok) aangeschaft. Is het tweede type zonder raamspijltjes in de deur en met alarmschakelaar op de stuurkolom.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaren gelden

ben ik begonnen met kever, daarna nog een kever en nog één en nog één etc.

Daarna een tijdje een Audi 100 (ik meen een 77-er) was een geimporteerde duitser met dubbele koplampen, toen een tijdje een K70 (zag je hier niet echt veel rijden maar fijne auto, DKW blok leek op die van audi destijds), toen een tijdje een '77 knalgele passat met volledig uitgedroogde klaprubbers (hele straat blauw

) en daarna ivm auto v/h werk naar Ford gegaan. Grotere exemplaren (taunus, sierra etc.) ivm met werk + gezinsuitbreiding
Maar nu uiteindelijk dus toch weer terug naar het VW thuisfront met de Golf.
Ik heb er nog geen mooie foto's van omdat de vorige eigenaar hem deels ook nog gebruikt maar zodra ik er zelf echt mee aan de slag ga maak ik ook even foto's en zal ze dan ook even posten.
Onderhoudsboek wat er bij zit loopt tot pakweg 300.000 km en de vorige eigenaar heeft hem naar de huidige 500.000km op de klok gereden. Bij 300.000 is de koppakking vervangen zag ik en ik ga zelf de distributieriem binnenkort "even" doen zodra ik uit het dieselpomp afstel gedeelte wijs ben
(zie deze thread).
Ik ga hem eerst motorisch en technisch helemaal nalopen en waar nodig reviseren en zodra ik het motorische deel klaar heb ga ik pas met de look aan de slag.
Hij is nu nog volledig standaard en wit (L90E) maar is slecht onderhouden qua uiterlijk en zit onder de steenslag (inmiddels oppervlakkige roest) en dat ziet er dus echt niet uit op dat wit. Hij heeft alleen een klein gaatje onder de linkerspiegel en ik vind zelf 't linker voorscherm niet echt denderend onder de bumper maar kijk nog ff of ik 'm vervang of opknap. Verder is hij mooi hard.
Ik ben van plan hem volledig over te spuiten, waarschijnlijk zwart (LO41) met wat rode accentjes (deel v/d velgen o.i.d.) voor wat kleur afwerking.
Ik wil wel de originele body zoveel mogelijk houden qua vorm e.d. misschien wel iets als een aangepast frontje (booskijkertje en Jetta stripje onder de gril maar niet veel meer).
Ow ja, de verlichting zal dan waarschijnlijk in smokestijl worden voor de achterlichten en knipperlichten in de bumper. De koplampen komen dan die exemplaren in met zo'n zwart kruis er in. In de schermen hoeft niet, daar zitten nu de CL plaatjes. Gaan er denk ik af net als logo in de gril en achterschot voor een wat cleanere look.
Ik had een paar 9J's staal et13 liggen maar vond t zelf toch net "ietsje" te veel en heb ze weg gedaan en inmiddels mooie 7J velgen liggen 15inch van RH et25 waar straks 195/45-15 op gaat komen en er komt uiteraard een verlaging bij kijken.
De velgen moet ik nog wel wat aan werken. Zit transparant op en dat bladert er wat af bij de velgranden.
De velgen komen onder een kadett c coupe vandaan dus moet nog ff wat naafringen zoeken of de bijgekregen kunstof exemplaren op maat schuren, (scheelt maar mm of 2 dacht ik zo te zien?). Ow ja en nog wat mooie logo's vinden voor op de naafdoppen (zitten nu nog opel logo's op).
Maar er komt dus voor die tijd nog wel ff wat kijken qua lakwerk maar zodra ik hem 100% hier heb zal ik alvast ff foto's plaatsen van z'n huidige conditie

Wordt al met al een aardig project en ik heb alle tijd dus ga het op m'n gemak stap voor stap en waar mogelijk/verstandig lowbudget uitvoeren.
Tot zover ffies een voorstel mailtje. Ik post deze even in deze techniek sub omdat ik hier wel het vaakst te vinden zal zijn
Zo direkt ook met meteen een eerste vraag m.b.t. een probleempje maar het is denk ik handiger om dat los van deze mail te posten
Grtx,
Joop.