Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-04-2006, 16:42
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default Even voorstellen :)

Hoi forumleden,

Ik had me in een andere thread al even kort voorgesteld maar zal dat hier bij deze tweede posting ook nog ffies apart doen

Ik ben Joop, 44jr en heb sinds kort weer een '89 Golf type 2 (1.6D JP blok) aangeschaft. Is het tweede type zonder raamspijltjes in de deur en met alarmschakelaar op de stuurkolom.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaren gelden ben ik begonnen met kever, daarna nog een kever en nog één en nog één etc.
Daarna een tijdje een Audi 100 (ik meen een 77-er) was een geimporteerde duitser met dubbele koplampen, toen een tijdje een K70 (zag je hier niet echt veel rijden maar fijne auto, DKW blok leek op die van audi destijds), toen een tijdje een '77 knalgele passat met volledig uitgedroogde klaprubbers (hele straat blauw ) en daarna ivm auto v/h werk naar Ford gegaan. Grotere exemplaren (taunus, sierra etc.) ivm met werk + gezinsuitbreiding

Maar nu uiteindelijk dus toch weer terug naar het VW thuisfront met de Golf.

Ik heb er nog geen mooie foto's van omdat de vorige eigenaar hem deels ook nog gebruikt maar zodra ik er zelf echt mee aan de slag ga maak ik ook even foto's en zal ze dan ook even posten.

Onderhoudsboek wat er bij zit loopt tot pakweg 300.000 km en de vorige eigenaar heeft hem naar de huidige 500.000km op de klok gereden. Bij 300.000 is de koppakking vervangen zag ik en ik ga zelf de distributieriem binnenkort "even" doen zodra ik uit het dieselpomp afstel gedeelte wijs ben (zie deze thread).
Ik ga hem eerst motorisch en technisch helemaal nalopen en waar nodig reviseren en zodra ik het motorische deel klaar heb ga ik pas met de look aan de slag.

Hij is nu nog volledig standaard en wit (L90E) maar is slecht onderhouden qua uiterlijk en zit onder de steenslag (inmiddels oppervlakkige roest) en dat ziet er dus echt niet uit op dat wit. Hij heeft alleen een klein gaatje onder de linkerspiegel en ik vind zelf 't linker voorscherm niet echt denderend onder de bumper maar kijk nog ff of ik 'm vervang of opknap. Verder is hij mooi hard.

Ik ben van plan hem volledig over te spuiten, waarschijnlijk zwart (LO41) met wat rode accentjes (deel v/d velgen o.i.d.) voor wat kleur afwerking.
Ik wil wel de originele body zoveel mogelijk houden qua vorm e.d. misschien wel iets als een aangepast frontje (booskijkertje en Jetta stripje onder de gril maar niet veel meer).
Ow ja, de verlichting zal dan waarschijnlijk in smokestijl worden voor de achterlichten en knipperlichten in de bumper. De koplampen komen dan die exemplaren in met zo'n zwart kruis er in. In de schermen hoeft niet, daar zitten nu de CL plaatjes. Gaan er denk ik af net als logo in de gril en achterschot voor een wat cleanere look.

Ik had een paar 9J's staal et13 liggen maar vond t zelf toch net "ietsje" te veel en heb ze weg gedaan en inmiddels mooie 7J velgen liggen 15inch van RH et25 waar straks 195/45-15 op gaat komen en er komt uiteraard een verlaging bij kijken.
De velgen moet ik nog wel wat aan werken. Zit transparant op en dat bladert er wat af bij de velgranden.
De velgen komen onder een kadett c coupe vandaan dus moet nog ff wat naafringen zoeken of de bijgekregen kunstof exemplaren op maat schuren, (scheelt maar mm of 2 dacht ik zo te zien?). Ow ja en nog wat mooie logo's vinden voor op de naafdoppen (zitten nu nog opel logo's op).

Maar er komt dus voor die tijd nog wel ff wat kijken qua lakwerk maar zodra ik hem 100% hier heb zal ik alvast ff foto's plaatsen van z'n huidige conditie
Wordt al met al een aardig project en ik heb alle tijd dus ga het op m'n gemak stap voor stap en waar mogelijk/verstandig lowbudget uitvoeren.

Tot zover ffies een voorstel mailtje. Ik post deze even in deze techniek sub omdat ik hier wel het vaakst te vinden zal zijn

Zo direkt ook met meteen een eerste vraag m.b.t. een probleempje maar het is denk ik handiger om dat los van deze mail te posten

Grtx,
Joop.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-04-2006, 16:47
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

welkom op het forum maar uuu
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 02-04-2006, 17:02
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
welkom op het forum maar uuu


thnx ennuuhh ze volgen z.s.m.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-04-2006, 06:30
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

hey nog een apeltowner welkom en volgens mij ook nog uit de maten
hier een maloot uit de donken

enne ff foto plaatsen he
Reply With Quote
  #5  
Old 04-04-2006, 08:25
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Welkom Joop!
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #6  
Old 04-04-2006, 12:15
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

welkom opt forum joop
maareh, waar blijven de pics???
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #7  
Old 04-04-2006, 14:18
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

@ Frank: thnx, yep ook uit de maten idd (de Velden). Kon haast niet missen met m'n opmerking dat Autohaas hier dichtbij zit

@ Djinn en Breadfan: thnx. De pics volgen zsm. Zal v/d week ff kijken of ik 't tussen de buien door red Maar niet schrikken hoor, hij ziet er echt nog nie uit
Reply With Quote
  #8  
Old 04-04-2006, 23:12
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Oke, nog ff snel wat foto's gemaakt vanavond. Niet echt goede kwaliteit maar ik had ff geen andere digicam hiero en begon al donker te worden.

Heb er nog nix aan gedaan maar hij ziet er nu dus zo uit:





En dat er nog veel aan de lak moet gebeuren zie je hier wel:



Rechtsvoor zit ook een verkeerd type velg maar die gaan er toch af voor deze velgen. Moet ik nog even de bijgekregen kunststof naafringen voor op maat maken EN er moet dus ook nog ander logo op uiteraard



Ow en wat ik al schreef, deze diesel is het half miljoen inmiddels voorbij



Volgens het onderhoudboek de echte km van dit 1.6D blokje.

Zo, bij deze dus ff de kennismakings / aanvang project pictures alsnog
Reply With Quote
  #9  
Old 05-04-2006, 22:10
Drhardstyle16v Drhardstyle16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 165
Default

zeer mooie wielen.. en in betere staat als de mijne
succes met je project



ff off topic..
iemand een id wat de benaming van deze velg is?
__________________
MK II 16v
Reply With Quote
  #10  
Old 05-04-2006, 22:36
millie's Avatar
millie millie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 509
Default

Geweldig wat een roest bak!


En die km moet je echt trots op zijn.

Welkom bij de ouwe wijven vw clubje
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 05-04-2006, 22:52
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

wat n wrak! super!

k heb dr altijd respect voor als iemand van zoiets nog wat wil en kan maken
tis net alsof je een oude versleten straathond nog n goede ouwe dag geeft!!! weer n golfje van zn ondergang gered!
k ga dit topic volgen! van n mooie golf wat moois maken is easy, van zoiets wat toonbaars maken is wat anders
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #12  
Old 06-04-2006, 00:26
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

@ Drhardstyle: thnx, voor de succeswens Op de velgen staat alleen een "benaming" RH. Ik heb ook al ff rondgezocht maar ze nog niet kunnen vinden.

@ Millie en Breadfan: Ik vond zelf die 500.000km op de klok wel wat hebben om mee te beginnen EN ze ziet er lekker uit idd

Vind 't wel een lekkere uitdaging om onder handen te nemen. "Kant en klaar" kopen kan idd ook zat , aanbod genoeg (hier in de straat zelfs) maar past niet bij mij. Ik doe 't liever zelf. Tuurlijk kost veeeeeel meer tijd, werk etc. etc. maar ik heb totaal geen haast en dan is het juist leuk om onderaan te starten (tenminste, vind ik)

Nou was ze op de foto wel erg extreem in beeld Miezerig weer in de avondschemering tijdens de foto's, pakweg half jaartje ongewassen, sinds de 390.000km niet meer gepoetst, sindsdien dagelijks evengoed pakweg 150km op de weg. LOL, als ik dat met mezelf zou doen lag ik al gestrekt
Ow en de laatste 100.000 is er geen olie ververst hoorde ik. Hangt ze ook nog dik achterover door een afgeladen kofferbak etc. etc. Eigenlijk niet t moment voor een foto sessie van een dametje

Maar als ze dat trekt dan denk ik dat dit ouwe dametje nog zat in huis heeft om stapje voor stapje weer meer als toonbaar voor de dag te komen. Blokje loopt nog lekker soepel en de body is nog mooi hard. De basis is dus oke.

Maar we zullen zien, gewoon kalm aan stukje bij beetje. Ik post tussendoor wel updates van de "verjongingskuur"
Reply With Quote
  #13  
Old 13-10-2006, 00:18
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by J_Fix
Maar als ze dat trekt dan denk ik dat dit ouwe dametje nog zat in huis heeft om stapje voor stapje weer meer als toonbaar voor de dag te komen. Blokje loopt nog lekker soepel en de body is nog mooi hard.


't Dametje heeft de geest gegeven. Was net met de body begonnen en ik had voor t motor gedeelte alvast even olie de ververst maar blok zit nu zo vast als maar kan (distributieriem geknapt ).

Gaat ze voorlopig even op stal, tzt maar eens mee verder als er wat tijd over is.
Nu dus maar even op zoek voor een andere daily mk2. Misschien ook al wat gevonden trouwens maar ga ik morgen (euhh.. vanavond vrijdag de 13de ) eens kennis mee maken. Als 't wat is post ik wel even pics.
Reply With Quote
  #14  
Old 13-10-2006, 00:30
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Ik heb evt nog wel een 1.6 benzine blok liggen met goede 4-bak dr aan.
Het blok hoeft niet veel te kosten als ik je d'r weer mobiel mee kan maken.

Zonde dat ze 't na zo'n korte tijd al begeeft... en ze zag er nog wel zo gaaf uit.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #15  
Old 13-10-2006, 01:01
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik heb evt nog wel een 1.6 benzine blok liggen met goede 4-bak dr aan.
Het blok hoeft niet veel te kosten als ik je d'r weer mobiel mee kan maken.


Thnx voor 't aanbod maar ik maak 'r ooit wel weer voor elkaar met een ander diesel blokje. Maar heeft niet zo'n haast. Kan ik nu eerst de body beetje bij beetje doen, blokje komt daarna wel. Ze staat nu lekker warm binnen

Quote:
Zonde dat ze 't na zo'n korte tijd al begeeft... en ze zag er nog wel zo gaaf uit.


yep wel zonde maar is m'n eigen schuld. Ik wist dat de riem vervangen moest worden. Had ik beter eerst even kunnen doen. Lesje voor het volgende blok.

O ja, de mk2 waar ik vanavond ga kijken is wel een 1.6 benzine maar die neem ik toch alleen mee als 't blok werkt
Reply With Quote
  #16  
Old 13-10-2006, 12:58
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,017
Default

Welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
__________________
Golf4 1.8
Golf GTI Pirelli bj 83
Reply With Quote
  #17  
Old 13-10-2006, 17:40
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

welkom.. en succes met het project!1
Reply With Quote
  #18  
Old 13-10-2006, 17:42
Edrik's Avatar
Edrik Edrik is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,282
Default

Wilkommen ja!
Lekkere km-stand
__________________
'79er Golf MX

Cheap beer almost always results in good things.
Reply With Quote
  #19  
Old 13-10-2006, 17:56
PJVL_G60's Avatar
PJVL_G60 PJVL_G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,049
Send a message via AIM to PJVL_G60
Default

Welkom en suc6 verder met de wederopbouw van je Diesel
Reply With Quote
  #20  
Old 13-10-2006, 18:39
Rutger's Avatar
Rutger Rutger is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,173
Default

gaaf! weer iemand uit de omgeving, zijn er nu nog niet genoeg mensen uit apeldoorn en omgeving om een mini meeting te houden? succes met deze golf, mooi dat je er weer wat van gaat maken!
__________________
Audi 80 CD 5S
VW Golf 2 GTI G60
VW T3 Westfalia Joker
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum