View Single Post
  #15  
Old 08-05-2006, 22:28
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Roon
wat zou ik dan precies los moeten draaien?
heb je evt een foto? zou het graag zelf willen doen (ivm kosten) en aan de reacties te zien moet t wel lukken.. het enigste probleem zijn dus de veerspanners, heb geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen. dus enige uitleg hoe het 'zonder' die dingen te doen is zou heel fijn zijn! alvast bedankt!



Je hebt GEEN veerspanners nodig......als je de hele veerpoot er onderuit haalt, kun je het hele zwikke zonder inspanning losdraaien....en staan nauwelijks tot geen spanning op de veer als je de poot er af hebt

Veerpoot loshalen is ook simpel: auto op de krik, bokjes er onder, wielen er af....zijkanten van de hoedenplank losmaken, dop weghalen die daar dan zit...moeren + plaatje wat er zit losmaken...de laatste moer laat je dan zitten, anders valt je veerpoot voortijdig uit elkaar...

Dan de bout aan de onderzijde los maken, veerpoot wegpakken, onderkant inklemmen in bankschroef of bijv een Workmate.....dan de moer die er nog zit losmaken, alle onderdelen zitten dan verder los, schotel vervangen, en dan alles weer in omgekeerde volgorde opbouwen...

De bouten en moeren waarmee de veerpoot vastzit pas aantrekken als de auto weer op de wielen staat...

Simpel he
Reply With Quote