Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-05-2006, 14:43
Roon Roon is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 4
Default apk afkeur op veerschotel rechtsachter

goedenmiddag iedereen,
mijn golf II (1.3c MH 1985) is vanochtend gekeurd, en afgekeurd omdat de veerschotel rechtsachter niet goed zou zijn.. mooi balen dus want heb mn auto al verkocht. wat zou het kosten om dit te vervangen (m.a.w. duur onderdeel of niet?)
hoop dat iemand me hier kan helpen! alvast heel erg bedankt!

groeten
Ron
Reply With Quote
  #2  
Old 08-05-2006, 14:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

dat kost je een schokdemper....tenzij je schotel demonteerbaar is
Reply With Quote
  #3  
Old 08-05-2006, 14:58
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Bovenste of onderste?


bovenste: kost je alleen een nieuwe veerschotel toch? 17,50 ofzo bij de dealer, veerpoten uitbouwen veerspanner erop, veerschotel eraf halen, nieuwe erop...

en weer monteren....
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #4  
Old 08-05-2006, 15:07
Roon Roon is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 4
Default

het gaat om de bovenste veerschotel (origineel) inderdaad.. ben er zelf absoluut niet handig mee dus ga het sowieso laten doen. maar dat ik even een idee had van hoe ernstig het probleem is. bedankt iig!
Reply With Quote
  #5  
Old 08-05-2006, 15:11
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

dan valt het idd nog wel mee.

je kan eventueel zelf de schokdemper er tussen vandaan halen en hem met een nieuwe veerschotel naar een garage brengen. dit scheelt weer demontage en montagekosten.... en die zijn duur
Reply With Quote
  #6  
Old 08-05-2006, 15:17
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

stelt geen klote voor om te vervangen, alleen vraag ik me af wat er mis mee kan zijn....

roest ofzo????
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #7  
Old 08-05-2006, 15:36
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

dingen rotten nog weleens door
Reply With Quote
  #8  
Old 08-05-2006, 15:37
Roon Roon is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 4
Default

ja schijnt verroest te zijn.. maar zal het sowieso niet in de garage laten vervangen. maar of het me zelf lukt heb iig geen veerspanners en weet niet hoe dat zaakje in elkaar zit..
Reply With Quote
  #9  
Old 08-05-2006, 15:50
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

het is niet denderend moeilijk het wijst zichzelf allemaal.

zoek maar eens met de zoekfunctie er zijn al diverse topics over geweest.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-05-2006, 16:40
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Die dingen kosten een drol bij de dealer.....en je hebt géén veerspanner nodig, je kan bij de achterdempers de zaak zo losdraaien.

Ik heb ze vorig jaar allebei vervangen...ze rotten inderdaad nogal eens door ....gelijk goed in de tectyl zetten....dat scheelt
Reply With Quote
  #11  
Old 08-05-2006, 17:44
Roon Roon is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 4
Default

wat zou ik dan precies los moeten draaien?
heb je evt een foto? zou het graag zelf willen doen (ivm kosten) en aan de reacties te zien moet t wel lukken.. het enigste probleem zijn dus de veerspanners, heb geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen. dus enige uitleg hoe het 'zonder' die dingen te doen is zou heel fijn zijn! alvast bedankt!
Reply With Quote
  #12  
Old 08-05-2006, 18:18
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

waar woon je?

kom anders ff langs is in 20min gepiept als t niet sneller is.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #13  
Old 08-05-2006, 19:37
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

Quote:
Originally Posted by Roon
het enigste probleem zijn dus de veerspanners, heb geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen. dus enige uitleg hoe het 'zonder' die dingen te doen is zou heel fijn zijn! alvast bedankt!



Voor schokbrekers achter heb je geen veerspan nodig, lukt gewoon zonder.
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #14  
Old 08-05-2006, 20:42
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by vw dennis
Voor schokbrekers achter heb je geen veerspan nodig, lukt gewoon zonder.

en als je het niet vertrauwd een ijzerdraad er omheen binden
Reply With Quote
  #15  
Old 08-05-2006, 22:28
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Roon
wat zou ik dan precies los moeten draaien?
heb je evt een foto? zou het graag zelf willen doen (ivm kosten) en aan de reacties te zien moet t wel lukken.. het enigste probleem zijn dus de veerspanners, heb geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen. dus enige uitleg hoe het 'zonder' die dingen te doen is zou heel fijn zijn! alvast bedankt!



Je hebt GEEN veerspanners nodig......als je de hele veerpoot er onderuit haalt, kun je het hele zwikke zonder inspanning losdraaien....en staan nauwelijks tot geen spanning op de veer als je de poot er af hebt

Veerpoot loshalen is ook simpel: auto op de krik, bokjes er onder, wielen er af....zijkanten van de hoedenplank losmaken, dop weghalen die daar dan zit...moeren + plaatje wat er zit losmaken...de laatste moer laat je dan zitten, anders valt je veerpoot voortijdig uit elkaar...

Dan de bout aan de onderzijde los maken, veerpoot wegpakken, onderkant inklemmen in bankschroef of bijv een Workmate.....dan de moer die er nog zit losmaken, alle onderdelen zitten dan verder los, schotel vervangen, en dan alles weer in omgekeerde volgorde opbouwen...

De bouten en moeren waarmee de veerpoot vastzit pas aantrekken als de auto weer op de wielen staat...

Simpel he
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum