![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() goedenmiddag iedereen,
mijn golf II (1.3c MH 1985) is vanochtend gekeurd, en afgekeurd omdat de veerschotel rechtsachter niet goed zou zijn.. mooi balen dus want heb mn auto al verkocht. wat zou het kosten om dit te vervangen (m.a.w. duur onderdeel of niet?) hoop dat iemand me hier kan helpen! alvast heel erg bedankt! groeten Ron |
#2
|
||||
|
||||
![]() dat kost je een schokdemper....tenzij je schotel demonteerbaar is
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
![]() Bovenste of onderste?
bovenste: kost je alleen een nieuwe veerschotel toch? 17,50 ofzo bij de dealer, veerpoten uitbouwen veerspanner erop, veerschotel eraf halen, nieuwe erop... en weer monteren....
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() het gaat om de bovenste veerschotel (origineel) inderdaad.. ben er zelf absoluut niet handig mee dus ga het sowieso laten doen. maar dat ik even een idee had van hoe ernstig het probleem is. bedankt iig!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() dan valt het idd nog wel mee.
je kan eventueel zelf de schokdemper er tussen vandaan halen en hem met een nieuwe veerschotel naar een garage brengen. dit scheelt weer demontage en montagekosten.... en die zijn duur
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
![]() stelt geen klote voor om te vervangen, alleen vraag ik me af wat er mis mee kan zijn....
roest ofzo????
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() dingen rotten nog weleens door
|
#8
|
|||
|
|||
![]() ja schijnt verroest te zijn.. maar zal het sowieso niet in de garage laten vervangen. maar of het me zelf lukt
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() het is niet denderend moeilijk het wijst zichzelf allemaal.
zoek maar eens met de zoekfunctie er zijn al diverse topics over geweest. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Die dingen kosten een drol bij de dealer.....en je hebt géén veerspanner nodig, je kan bij de achterdempers de zaak zo losdraaien.
Ik heb ze vorig jaar allebei vervangen...ze rotten inderdaad nogal eens door ....gelijk goed in de tectyl zetten....dat scheelt |
#11
|
|||
|
|||
![]() wat zou ik dan precies los moeten draaien?
![]() heb je evt een foto? zou het graag zelf willen doen (ivm kosten) en aan de reacties te zien moet t wel lukken.. het enigste probleem zijn dus de veerspanners, heb geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen. dus enige uitleg hoe het 'zonder' die dingen te doen is zou heel fijn zijn! alvast bedankt! |
#12
|
||||
|
||||
![]() waar woon je?
kom anders ff langs is in 20min gepiept als t niet sneller is.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Voor schokbrekers achter heb je geen veerspan nodig, lukt gewoon zonder.
__________________
Your Signature |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
en als je het niet vertrauwd een ijzerdraad er omheen binden |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je hebt GEEN veerspanners nodig......als je de hele veerpoot er onderuit haalt, kun je het hele zwikke zonder inspanning losdraaien....en staan nauwelijks tot geen spanning op de veer als je de poot er af hebt Veerpoot loshalen is ook simpel: auto op de krik, bokjes er onder, wielen er af....zijkanten van de hoedenplank losmaken, dop weghalen die daar dan zit...moeren + plaatje wat er zit losmaken...de laatste moer laat je dan zitten, anders valt je veerpoot voortijdig uit elkaar... Dan de bout aan de onderzijde los maken, veerpoot wegpakken, onderkant inklemmen in bankschroef of bijv een Workmate.....dan de moer die er nog zit losmaken, alle onderdelen zitten dan verder los, schotel vervangen, en dan alles weer in omgekeerde volgorde opbouwen... De bouten en moeren waarmee de veerpoot vastzit pas aantrekken als de auto weer op de wielen staat... Simpel he ![]() |