
17-06-2006, 22:27
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
|
|
Quote:
Originally Posted by Moroder
Paar probleempjes:
*Als ik de auto op contact zet, dan staat de olietemperatuurmeter gelijk op 70 graden? En als ik het MFA stekkertje eraf trek (het signaal voor de MFA van de olie), dan gaat de meter weer terug naar nul. Wat is dit probleem.
*Van de MFA stekker (op de printplaat SSA genoemt) komt een geel/witte kabel die naar de radiostekker toegaat. Deze wordt daar weer doorgelust naar een losse geel/witte kabel met een stekkertje eraan. Waar is deze voor, of moet hij op aangesloten worden?
Maar het belangrijkste probleem is nou, waar ligt het aan dat de MFA niet reageert? Of zou men een keer de digitale klok hebben vervangen door een normaal digitaal klokje?
Help nodig dus  !
|
1.Olietemperatuur: dit is een defecte sensor of onjuist aangesloten. Welke heb je gebruikt. Uit je verhaal lijkt het of je het nu niet hebt over de olietemp in de mfa maar een losse meter
2. Geel witte draad is snelheids signaal en hoef je niet aan te sluiten tenzij je radio een volume regeling heeft die snelheids afhankelijk is of voor een navigatie die dit signaal gebruikt.
3. Dat de mfa niet werkt kan door een defete tellerbak/printfolie komen of een handel die niet goed is. Alles draait om MASSA. Door het indrukken van de mfa knop geef je een massa naar de tellerbak. Geeft de handel dit massa signaal af? Doet hij het wel als je de draad handmatig naar massa legt? Display dat vervangen is lijkt mij niet want wat er op moet komen komt vanuit de tellerbak dus display is niet specifiek voor klok of mfa.
Oplossing zoals altijd: Meten is weten
ps: je pb heb ik ook gezien
|