
11-07-2006, 17:47
|
Getting there...
|
|
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
|
|
Quote:
Originally Posted by sjampoo
Niet helemaal correct.
De RDW en / of APK-keurmeester dienen laswerk wel degelijk te controleren. Als bijvoorbeeld het kenteken van een auto in wordt genomen na een (ernstig) ongeluk, dan dient het voertuig na reparatie door de RDW te worden gekeurd, alvorens het kenteken weer afgegeven wordt.
Het laswerk aan niet dragende delen wordt daarbij wat minder streng beoordeeld, dan dragende delen/kreukelzones etc.
(ken een voorbeeld van een T4 waarbij het laswerk aan de voorste langsdrager opnieuw moest: niet naar tevredenheid van de keurmeester)
Voor zover ik er uberhaupt verstand van heb, mag je zo'n beetje alles repareren aan een auto, zolang het maar goed, en (vak)kundig gebeurd. HOE de las er precies uit dient te zien (overlap, cm aflassen etc etc), dat weet ik niet, maar d'r zijn ongetwijfeld voorschriften voor: Zo ook voor dragende delen.
Oftewel: je mag / moet t repareren, maar de voorschriften bepalen HOE je t moet repareren.
|
deze rotteplek is APK afkeur,dus moet gelast worden
en net als sjampoo al aangeeft zijn er richtlijnen voor laswerk[proplas afstand]
het gedeelte waar de veerpoot inzit zit vast met puntlassen
weet eventueel nog wel een ervaren lasser
|