
27-09-2006, 10:39
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
|
|
Quote:
Originally Posted by flat4_85
Ik moet voor een vriend een afstandsbediening inbouwen op de portiervergrendeling, nu heeft hij een universeel autostyle setje gekocht.
Op het schema staat dat er op de kabels naar de motor een draad naar "open" moet,de ander op "close".
Maar hier zitten ook twee kabels aan die op de plus aangesloten moeten worden,heeft iemand een idee welke plus(en waar dan de open en close draad op)?
Volgens mij is het een plusgestuurd systeem,als je de cpv bedient met de spanningszoeker op massa,gaat het lampje branden(klopt toch?).
De andere draden zijn massa,constante plus en twee voor naar de knipperlichten(waar moeten deze?).
|
De knipperlicht kabel moet je aansluiten bij je knipperlicht hendel. Alleen moet je wel met een diode werken zodat de stroom niet 2 kanten op kan gaan. Krijg je anders een heel raar knipperlicht van. Vlogens mij kun je het ook aansluiten op je gevarendriehoeklicht maar ik zou dit eerst mooi achterwege laten.
Er zit dus al centrale vergrendeling op de wagen? Als je de sleutel in de bestuurdersdeur doet gaat alles van of op slot?
Vanaf de regelunit kun je dus de paarse en gele draad laten vervallen. Als het systeem inderdaad plus gestuurd is, dit weet ik niet, geen kaas van gegeten en je hebt niet vermeld om wat voor een auto het gaat. Dan zul je schema 2 moeten gebruiken. Op de bovenste stekker moet je dus groen/geel en blauw/geel aansluiten op 12+ Dan kun je groen/wit gebruiken om te sluiten en blauw/wit om te openen. Je moet dus 3 kabels aansluiten op de + v/d accu.
Of is het een vacuumsysteem? Naja centrale vergrendeling heeft toch ergens een regelsysteem. Die moet je dan gaan aansturen. Als er achteraf een Votex module in bijv een VW aangesloten wordt op de bestaande CPV dan moet je die ook aansluiten op het aanstuurapparaat.
Succes iig geval.
|