View Single Post
  #11  
Old 16-12-2006, 21:05
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Hey Stijn,Zeker veel waardevolle info !
Kan ik me er nog eens over buigen in de wintermaandjes ,ik heb zelf namelijk een JR in de witte (met al veel van de nodige aanpassingen natuurlijk )
en in de rode een eco diesel .
Ik kocht deze auto ,toen was de top zo'n 140 max ,en wilde de auto echt niet harder!
Maar na het opschroeven van de pomp (roetstop) en verwijderen van het roetfilter(katalysator) ,en de montage van een corrado g60 achterdemper ,en het verwijderen van de voordemper("vlamdover"),en de montage van een open luchtfilter draait de rode nu zo'n 185 ,en rijd ik kwa verbruik zo'n 1 op 19!

De witte is iets meer aangepast ,b.v de waste gate is buiten werking gezet,het overdrukventiel is buiten werking gezet (draai momenteel op zo'n 1,1 bar ,en de toerenteller voorbij het rode ) de uitlaat is eigenlijk alleen nog maar een open pijp ,met alleen een achterdemper,er zit een (erg ) grote intercooler tussen,met zelf gefabriceerde metalen buizen .
De witte is wel veel sneller in het trekken dan de rode ,maar op top blijft ie steken op zo'n 180 km/h.












In het geval van Mister Cool zou ik in ieder geval de pomp (roetstop) iets indraaien,een open luchtfilter zou ook iets helpen ,en misschien een andere achterdemper ,en zeker de kat(roetfilter) leeghalen of vervangen door een andere buis (niet vervangen door een voorpijp van een jr ,daar zit namelijk geen kat tussen ,maar daar is de ring van de downpijp 0,5 cm smaller)
Dit zijn dus ook de dingen die ik aan de motor van de rode heb gedaan ,en die heeft al zo'n 340.000 km op het klokje staan ,en daar komen wekelijks zo'n 500 bij
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote