Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
Vandaag ben ik wezen kijken naar de betreffende Vento.
Jammergenoeg had deze auto hier en daar roest;'
- Rechtsachter, vlak boven de bumper aan de rand van de wielkast.
- Boven de achterruit, eigenlijk over de hele lengte van de achterruit.
- Aan de rechterkant van de achterruit zat ook een plekje bloemkool.
- Verder zijn nagenoeg alle banden aan vervanging toe.
- Linker achterraam kwam niet meer terug omhoog nadat we deze tijdens de proefrit omlaag hadden gedaan.
Nu vroeg ik me af of Vento's vaker op die plekken roesten. Vond het wel vreemd voor een auto van 10 Ă* 11 jaar oud...
Distributieriem is trouwens rond de 90xxx vervangen.
|
Beste GOOS,
Daar bij de achterbumper/ wielkastrand, heb ik wel eens eerder gezien; vraag ook maar eens aan "Hobby-Bob" hier op het forum...
Ikzelf heb alleen maar roest aan de binnenkant van de kofferklep, daar waar de scharnieren gemonteerd zijn. Kijk daar ook 's ff; ik zag het nl. zèlf pas, toen ik hem al gekocht had...
Rond de achterruit vind ik zelf erg vreemd; bij mij is het daar kei- en keihard. (en die komt uit 1993...) Mss dat die ooit (ondeskundig) vervangen is, waarbij de carrosserie is beschadigd. Ik zie trouwens wel vrij vaak Golfjes III met roest onderlangs de achterruit; afwateringsprobleem, dacht ik.
Deze hebben natuurlijk wel hetzelfde lakprocedé...
Distributie vervangen bij 90XXX, maar wat is de km-stand nu?
Bandjes op? Goede reden om vette velgen te scoren
I.d.d. wel jammer van die ruit, die niet meer dicht ging, maar dat moet die handelaar maar fixen, vind ik!
Heb je foto's? Leuk om mee te kijken, namelijk
Al met al valt 't toch mee? 'T is dat je roest zo duidelijk ziet bij wit, maar ikzelf
vind het wel een goeie kleur; mijn 2e en 3e auto waren beide wit.
(Daarentegen was mijn vorige dark burgundy en m'n huidige brilliant schwarz metallic...)
Maar wat ik vaak op MP zie, is dat de Vento's GT vanaf '96 géén kunststof wielkastverbreders/ dorpelbeschermers meer hebben (vind ik juist zo typisch en mooi voor de GT), maar wel weer geheel meegespoten bumpers; is dat bij deze ook?
Ik zeg: gáán voor die Vento!!!
Greetz Vento Vice