View Single Post
Old 20-02-2007, 19:38
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default Autowerken, maandag 19 februari 2007

Zo, deze week vakantie. Wel een werkvakantie. De kleine achterstand die ik opgelopen heb op school moet namelijk bijgewerkt worden. Maar 1 dag met de auto bezig kon er wel vanaf.

Toen de auto geschorst werd was het zulk beroerd weer dat ik hem maar de schuur in had gedrukt zonder hem netjes te wassen. Dat moest dus nog steeds gebeuren.

Ik had de auto op staaltjes gezet, die in de toekomst verbreed moeten worden. Vanwege ruimtegebrek moeten de BBSen in de auto liggen. Die heb ik dus eerst goed schoongemaakt.

Van dit:

Naar dit:

Natuurlijk heb ik de naafkapjes ook. Maar die zijn nog lekker vies
Ik kan wel stellen dat die velgenreiniger verdomd goed werkt. Het werkt beter als remmenreiniger

Toen de auto afgespoeld en de Caddy naafkap gepast. Die past perfect!

(Zoals je kunt zien heeft de deur van de bijrijderskant blankglas, ook iets wat anders moet)

Daarna met de belangrijke zaken bezig. Het maken van een luchtfilterbak uit RVS. Hoe gaan we te werken. Juist een model van karton maken. De luchtweger op de juiste hoogte hangen.

Vervolgens een mal maken voor de bodem. Dan weet je waar je ruimte hebt.

Een plaat maken en deze aan de luchtweger monteren en maten nemen. Vervolgens in de woonkamer je uitleven met het stanley mes. Dan krijg je dit als eindresultaat:

Het luchtfilter komt niet gelijk op de bak. Daar komt een buis tussen waar ik nu eerst de lengte nog van moet bepalen. Het filter komt zo dicht mogelijk tegen de gril aan tussen de koplamp en radiateur. Misschien maak ik ook nog wel een hitteschildje.

Hopelijk kan ik het materiaal van mijn werk gebruiken en het daar ook laten lassen. RVS is daar namelijk flink voor handen!

Ik zal misschien deze week een 3D model afhebben wat ik met Solidworks geconstrueerd heb.
Reply With Quote