Zo, afgelopen donderdag mijn laskap binnen gekregen. De buurman kwam hem brengen

Er was niemand thuis, vandaar. Ik heb nog geen tijd gehad om hem te testen, hoop dat hij goed bevalt!

Hij zou automatisch moeten omschakelen als ik begin te lassen.
Verder woensdag en vandaag na het werk bezig geweest met de luchtfilterbox, het einde is in zicht.

Even een "uitgeklapt overzicht" helemaal links is de bodemplaat, met de bodem naar boven (voor de foto). In die 2 gaatjes komen dus draadeinden voor de bevestiging aan het binnenscherm van de auto.
De 2 aansluiting zijn eraan gelast. De aanzuigbuis is ook dicht gelast (diameter was eerst te groot, stuk er tussenuit geslepen en dicht gelast). Deze is ook op lengte gesneden.
De bovenkant is nu ook passend gemaakt, zodat ik strak in een keer de luchtweger kan monteren. De bovenplaat zit nu op de originele bovenplaat bevestigd, zodat de moertjes op de juist plaats vast gelast kunnen worden. Ik kan straks namelijk de moertjes niet meer vasthouden.
Het enige wat nog moet gebeuren is het vastlassen van de moertjes en de 2 draadeindjes in de bodem. Ook moet ik nog even kijken of er nu wel of niet een vacuum leiding op de luchtfilterbox aangesloten moet worden. Er zit namelijk wel zo'n aansluiting op de luchtfilterbox boven plaat. Dit is ook wel te zien op deze foto (tussen het onderste en middelste boutje zit de aansluiting):