View Single Post
  #3  
Old 13-06-2007, 15:56
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by veerzes
Ik heb zaterdag twee meters gekocht om m,n 16V blokkie in de gaten te houden .
Het zijn meters van FK omdat ik VDO veel te duur vind !
Het is een olie druk meter en een olietemp meter .
Waar kunnen we zoiets het beste aansluiten, op de warmte wisselaar boven het oliefilter/koeler , of op de cilinderkop
Op de warmte wisselaar zitten trouwens twee sensoren wat is daarvan olie druk en temperatuur ??
Bij die olie druk meter zat trouwens wel een joekel van een adapter bij?
Zal strax trouwens ff paar fotoows posten

Ik reken weer op jullie support en steun



Die "joekel van een adapter" is een gecombineerde oliedruksensor/schakelaar. Neem aan dat deze 2 aansluitingen heeft?
Deze vervang je met 1 van de sensoren op je oliefilterhuis (dus waar je warmtewisselaar onder zit). Deze sensoren zijn verschillend van kleur, aangezien ze beide op een andere waarde een signaal afgeven.

Grijs - 0,9 bar ; Zwart - 1,4 bar ; Wit - 1,8 bar ; Blauw - 0,3 bar.

Nu moet jij dus kijken bij welke schakelaar jouw sensor/schakelaar in de buurt komt. Dan kun je die met elkaar vervangen. Kun je het kabeltje weer aansluiten op de schakelaansluiting. En een nieuw kabeltje aanleggen voor de sensoraansluiting om jouw meter aan te sturen.

De olietemperatuursensoren zitten aan de linkerkant van je motor (rechter als je er voor staat). Dit zijn de brons gekleurde sensoren. Een paar van deze zijn ook voor de watertemperatuur. Welke ik zeker weet dat je kan gebruiken voor de olietemperatuur is de sensor die aan de achterkant van de kop zit, dus niet aan de zijkant. Die is aangesloten op het oliecircuit.

Succes met het inbouwen!
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote