
20-06-2007, 22:51
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
klinkt niet echt als een bobine (in mijn oren, maar ben geen expert..)
De AAU ( ik heb een AAV, dus 1.3 versie) is een lekkere monopoint injectie motor.
Stationair toerental wordt bij deze monopoints geregeld door de ECU. De inlaatlucht wordt geregeld, tegelijkertijd wordt ook het ontstekingstijdstip met kleine wisselingen vervroegd/verlaat, waardoor uiteindelijk de motor stationair loopt.
Met een goede schoonmaakactie van alle contacten en sleepcontacten in het inspuitsysteem kan je al een heel eind komen.
Is de slang van je carterontluchting nog wel heel? Bij mijn AAV was de stationairloop zeer beroerd, omdat deze slang verrot was. Trok bij koude motor erg veel valse koude lucht. Bij warme motor wist de ECU dat te compenseren, maar bij koude motor was dat teveel om te compenseren blijkbaar.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|