![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() wilde vandaag wegrijden op het werk. start hem, rijdt tot voor het pand, sta nog even met 2 collega's te buurten met wat muziek erbij. valt m'n motor onderstussen uit. doet ie wel vaker als ie nog koud is. wilde daarna met collega wegrijden, weigerde die te starten. na wat onderzoek bleek ik geen vonk te hebben.
hallgever los gekoppeld en lamp erop. de toerenteller sloeg wel uit. op de bobine gemeten. ingang 12v alleen erg zwak signaal eruit. nieuwe bobine erin en gaan. merkte dat de bobine erg heet was geworden. is ie nu gewoon na 13 jaar overleden, of is iets anders de oorzaak geweest. hij loopt nu weer als een zonnetje. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#2
|
|||
|
|||
![]() denk gewoon overleden !
heb het een tijdje geleden bij mijn polo ook gehad, nieuwe erin en daarna geen last meer gehad ! gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Soms willen ze nog weleens stuk gaan van lang op contact staan..worden ze warm van...
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() En als je lang genoeg wacht smelten ze.... in extreme gevallen kun je daarna zelfs je restanten van je motorkap schrapen....
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |
#5
|
||||
|
||||
![]() ik weet dat er een groot verschil zit tussen de ronde bobijn en dan het vierkante blokje.
een ronde bobijn kan beter tegen gewoon op contact staan dan het vierkante. hebben een tijdje geleden op de carwash zo iets voorgehad met een golf3. contact laten opstaan terwijl de auto in de carwash stond, bij het uitkomen deed die ook niets meer => bobijn opgesmoord
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#6
|
||||
|
||||
![]() hij stond nie lang op contact, 3 minuten ofzo...zal zijn beste tijd wel gehad hebben. de achterkant was ook helemaal ge-oxideert. zal de warmte wel niet genoeg kwijt gekunnen hebben.
maar hij rijdt weer goed!
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Denk dat de lader teveel druk geeft hehehe
![]()
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Zorg igg dat alle elektrische contacten goed schoon zijn, misschien blijft ie dan ook wel lopen als hij koud is
![]()
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#9
|
||||
|
||||
![]() ben er nog niet achter waardoor hij soms uitvalt. onderhoud is goed. loopt verder ook als een zonnetje.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#10
|
|||
|
|||
![]() ik kan hierbij aansluiten mijn loopt koud ook neit helemaal netjes tot bijna uitvallen soms
heb al verschillende dingen eraan gedaan maar weet nog steeds niet wat is (mis iets met benzine of lucht) warm looptie goed |
#11
|
||||
|
||||
![]() hoor dit verschijnsel wel eens vaker. om de 5 seconden zakt ie even terug naar 450 toeren en dan weer 900 en zo herhaaldelijk. en soms valt ie uit
![]() misschien nullast schakelaar of een slecht contact.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik zit dit hele verhaal nu te lezen en het komt ook overeen wat ik zo'n beetje met mijn gele vriend heb, daarom haak ik ook maar even in.
Heb het laatst mee gemaakt toen ik van mijn werk af kwam, het was ook een erge warme dag Ik wilde starten en hij sloeg aan, zet hem in z'n achteruit en draai de parkeerplaats af. Trap de koppeling in en wilde hem in z'n 1 zetten ,maar voordat ik hem in zijn 1 wilde zetten begint hij meteen te protesteren en te mopperen en valt uit. Ik start hem opnieuw en wilde het zelfde gaan doen, en wederom weer protesteren en mopperen en weer uitvallen! Weer gestart en hij sloeg aan daarna heeft hij niet meer gemopperd. Mijn vrouw gaat ook vaak met de auto naar haar werk, en zo heel af en toe moppert hij ook nog s'ochtends. Zou dit ook te maken hebben dat de bobine niet meer okselfris is? En ja bij stationair draaien zakt ook af en toe het toerental...., of zou het een andere oorzaak hebben. Ik ben namelijk een beetje angstig voor me distri riem, terwijl hij al eens op 100.000 km is vervangen.
__________________
poohlo...wie anders! |
#13
|
||||
|
||||
![]() de distributieriem heeft geen invloed op de motorloop, totdat hij stukgaat.
Een slecht lopende motor wordt niet veroorzaakt door een distributieriem Doet de auto het ook wel eens als hij al warm is?? Als het bij koude motor voorkomt, dan kan het meerdere oorzaken hebben. Valt hij ineens uit, of voel je het aankomen (wegzakken in toeren, slechte motorloop). Wat voor motor heb jij in de polo? Ik zie een 2F, dus een 1.0 of 1.3injectie (mono/multipoint) of een dieseltje. Meestal begeeft een bobine het bij een warme motor (te merken aan een zeer warme bobine)
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#14
|
||||
|
||||
![]() ik heb een 1.0 blokje erin liggen en inderdaad het is een 2f
Het komt dus inderdaad af en toe voor als de motor nog koud is. Ik heb een benzine blokje heb ik erin liggen AAU als ik het goed heb...auto is van 1992. En het is een injectie motor Ik voel hem ook wegzakken in toeren en daarna begint hij te mopperen en af teslaan
__________________
poohlo...wie anders! Last edited by Arno : 20-06-2007 at 21:59. |
#15
|
||||
|
||||
![]() klinkt niet echt als een bobine (in mijn oren, maar ben geen expert..)
De AAU ( ik heb een AAV, dus 1.3 versie) is een lekkere monopoint injectie motor. Stationair toerental wordt bij deze monopoints geregeld door de ECU. De inlaatlucht wordt geregeld, tegelijkertijd wordt ook het ontstekingstijdstip met kleine wisselingen vervroegd/verlaat, waardoor uiteindelijk de motor stationair loopt. Met een goede schoonmaakactie van alle contacten en sleepcontacten in het inspuitsysteem kan je al een heel eind komen. Is de slang van je carterontluchting nog wel heel? Bij mijn AAV was de stationairloop zeer beroerd, omdat deze slang verrot was. Trok bij koude motor erg veel valse koude lucht. Bij warme motor wist de ECU dat te compenseren, maar bij koude motor was dat teveel om te compenseren blijkbaar.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |