Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-06-2007, 19:20
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default bobine stuk, een reden hiervoor?

wilde vandaag wegrijden op het werk. start hem, rijdt tot voor het pand, sta nog even met 2 collega's te buurten met wat muziek erbij. valt m'n motor onderstussen uit. doet ie wel vaker als ie nog koud is. wilde daarna met collega wegrijden, weigerde die te starten. na wat onderzoek bleek ik geen vonk te hebben.

hallgever los gekoppeld en lamp erop. de toerenteller sloeg wel uit. op de bobine gemeten. ingang 12v alleen erg zwak signaal eruit. nieuwe bobine erin en gaan. merkte dat de bobine erg heet was geworden.

is ie nu gewoon na 13 jaar overleden, of is iets anders de oorzaak geweest. hij loopt nu weer als een zonnetje.

grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #2  
Old 13-06-2007, 20:05
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,431
Default

denk gewoon overleden !
heb het een tijdje geleden bij mijn polo ook gehad, nieuwe erin en daarna geen last meer gehad !

gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #3  
Old 13-06-2007, 20:47
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Soms willen ze nog weleens stuk gaan van lang op contact staan..worden ze warm van...
Reply With Quote
  #4  
Old 14-06-2007, 06:55
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

En als je lang genoeg wacht smelten ze.... in extreme gevallen kun je daarna zelfs je restanten van je motorkap schrapen....
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #5  
Old 14-06-2007, 07:48
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

ik weet dat er een groot verschil zit tussen de ronde bobijn en dan het vierkante blokje.

een ronde bobijn kan beter tegen gewoon op contact staan dan het vierkante.

hebben een tijdje geleden op de carwash zo iets voorgehad met een golf3.
contact laten opstaan terwijl de auto in de carwash stond, bij het uitkomen deed die ook niets meer => bobijn opgesmoord
__________________
Polo 1.0 '89 Fox

-Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan-


Grtz Michael
Reply With Quote
  #6  
Old 14-06-2007, 16:58
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

hij stond nie lang op contact, 3 minuten ofzo...zal zijn beste tijd wel gehad hebben. de achterkant was ook helemaal ge-oxideert. zal de warmte wel niet genoeg kwijt gekunnen hebben.

maar hij rijdt weer goed!
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #7  
Old 16-06-2007, 09:00
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

Denk dat de lader teveel druk geeft hehehe
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #8  
Old 16-06-2007, 23:35
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Zorg igg dat alle elektrische contacten goed schoon zijn, misschien blijft ie dan ook wel lopen als hij koud is
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #9  
Old 17-06-2007, 10:58
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

ben er nog niet achter waardoor hij soms uitvalt. onderhoud is goed. loopt verder ook als een zonnetje.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #10  
Old 20-06-2007, 11:10
polonick polonick is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 425
Default

ik kan hierbij aansluiten mijn loopt koud ook neit helemaal netjes tot bijna uitvallen soms
heb al verschillende dingen eraan gedaan maar weet nog steeds niet wat is (mis iets met benzine of lucht) warm looptie goed
Reply With Quote
  #11  
Old 20-06-2007, 16:50
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

hoor dit verschijnsel wel eens vaker. om de 5 seconden zakt ie even terug naar 450 toeren en dan weer 900 en zo herhaaldelijk. en soms valt ie uit

misschien nullast schakelaar of een slecht contact.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #12  
Old 20-06-2007, 20:13
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default

Ik zit dit hele verhaal nu te lezen en het komt ook overeen wat ik zo'n beetje met mijn gele vriend heb, daarom haak ik ook maar even in.
Heb het laatst mee gemaakt toen ik van mijn werk af kwam, het was ook een erge warme dag
Ik wilde starten en hij sloeg aan, zet hem in z'n achteruit en draai de parkeerplaats af.
Trap de koppeling in en wilde hem in z'n 1 zetten ,maar voordat ik hem in zijn 1 wilde zetten begint hij meteen te protesteren en te mopperen en valt uit.
Ik start hem opnieuw en wilde het zelfde gaan doen, en wederom weer protesteren en mopperen en weer uitvallen!
Weer gestart en hij sloeg aan daarna heeft hij niet meer gemopperd.
Mijn vrouw gaat ook vaak met de auto naar haar werk, en zo heel af en toe moppert hij ook nog s'ochtends.
Zou dit ook te maken hebben dat de bobine niet meer okselfris is?
En ja bij stationair draaien zakt ook af en toe het toerental...., of zou het een andere oorzaak hebben.
Ik ben namelijk een beetje angstig voor me distri riem, terwijl hij al eens op 100.000 km is vervangen.
__________________
poohlo...wie anders!
Reply With Quote
  #13  
Old 20-06-2007, 20:45
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

de distributieriem heeft geen invloed op de motorloop, totdat hij stukgaat.

Een slecht lopende motor wordt niet veroorzaakt door een distributieriem

Doet de auto het ook wel eens als hij al warm is??
Als het bij koude motor voorkomt, dan kan het meerdere oorzaken hebben.
Valt hij ineens uit, of voel je het aankomen (wegzakken in toeren, slechte motorloop).

Wat voor motor heb jij in de polo? Ik zie een 2F, dus een 1.0 of 1.3injectie (mono/multipoint) of een dieseltje.

Meestal begeeft een bobine het bij een warme motor (te merken aan een zeer warme bobine)
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #14  
Old 20-06-2007, 21:35
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default

ik heb een 1.0 blokje erin liggen en inderdaad het is een 2f
Het komt dus inderdaad af en toe voor als de motor nog koud is.
Ik heb een benzine blokje heb ik erin liggen AAU als ik het goed heb...auto is van 1992.
En het is een injectie motor
Ik voel hem ook wegzakken in toeren en daarna begint hij te mopperen en af teslaan
__________________
poohlo...wie anders!

Last edited by Arno : 20-06-2007 at 21:59.
Reply With Quote
  #15  
Old 20-06-2007, 22:51
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

klinkt niet echt als een bobine (in mijn oren, maar ben geen expert..)

De AAU ( ik heb een AAV, dus 1.3 versie) is een lekkere monopoint injectie motor.
Stationair toerental wordt bij deze monopoints geregeld door de ECU. De inlaatlucht wordt geregeld, tegelijkertijd wordt ook het ontstekingstijdstip met kleine wisselingen vervroegd/verlaat, waardoor uiteindelijk de motor stationair loopt.

Met een goede schoonmaakactie van alle contacten en sleepcontacten in het inspuitsysteem kan je al een heel eind komen.

Is de slang van je carterontluchting nog wel heel? Bij mijn AAV was de stationairloop zeer beroerd, omdat deze slang verrot was. Trok bij koude motor erg veel valse koude lucht. Bij warme motor wist de ECU dat te compenseren, maar bij koude motor was dat teveel om te compenseren blijkbaar.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum