
12-08-2007, 21:14
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Jul 2007
Posts: 113
|
|
Quote:
Originally Posted by Stijn
klinkt als een cylinder die helemaal volgelopen is met benzine. Lekkende of hangende injector?
Een cylinder vol met brandstof blokkeert het hele blok, is niet samendrukbaar. Door de bougie te verwijderen en de motor te draaien heb je de cylinder al geleegd. De oorzaak moet je echter nog zoeken...
Als je eenmaal zover bent dat er weer gestart kan gaan worden, dan kan ik je aanraden om eerst nog je olie te vervangen. De volgelopen cylinder zal ongetwijfeld gelekt hebben langs de zuigerveren en de kans is groot dat het cater nu gevuld is met half olie half benzine. Niet dat dat heel erg is, maar er kan veel onderdruk ontstaan wat dan weer keerringen of pakkingen kan kosten. (ervaring mee - lang verhaal - iets met een cross Granada 2.9  )
|
Bij mij was de benzine druk regelaar kapot, kan dit al een oorzaak zijn??????
Ook was t rubbertje(bovenop me nokkenas-kamer), gescheurd(deze zit bij een soort paddestoel, en weet dus niet hoe dit heet of hoe ik t uitleg).....
De olie ga ik zowiezo vervangen.....
Ik hoop dat dit het hele probleem geweest is, en niets meer...
Quote:
Originally Posted by voklswien
Wat voor auto ...... ik had het zelfde ....mijn digifant II was kapot door gebrand ( hoe moet je me niet vragen )
Nieuwe digifant II er op ...zo als Stijn zegt olie vervangen + filter
en het was weer klaar ( later wel alle keeringen vervangen trouwens  )
|
En die digitale olifant zit waar??????
En hoe merk je of deze kapot is??????
Gaat trouwens om een mk2 gti 8v.....
Ben trouwens best blij, dat ik een oplossing gevonden heb, en dat t blok niet vast geslagen is..... 
|