![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hey mensen....
Sinds een paar dagen zit ik met een probleem.... Vrijdag, reed ik even naar een bedrijf toe om iets te vragen. Erheen reed die gewoon super. Ik parkeerde de auto(zonder problemen), en liep de zaak in. Toen ik terug kwam en wou starten, deed deze het niet meer..... Na wat zoeken, kwamen we erachter dat er benzine lekte uit mijn injector rail, de brandstof regelaar bleek kapot. Deze vandaag vervangen, en met goede hoop weer starten..... Weer niets... Dit keer kwam er benzine uit mijn luchtkleppen-huis. De accu was ook vrij leef, dus ff een zetje geven.... De auto dook meteen naar voren. Dan maar met startkabels.... Ook totaal geen effect.... Als laatste redmiddel, maar eens aan proberen te slepen.... Ook meteen weer in de duik naar voren..... Wat kan het probleem nog zijn?????? Ik word er moedeloos van.... Mvg Ricardo |
|
||||
|
||||
![]() Toen je hem probeerde te starten met startkabels, ging hij dan even aan ( en daarna weer uit bij lossen van de kabels)?
Of ging hij gewoon helemaal niet aan? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Helemaal niet aan... Maar vandaag weer iets geprobeerd en kwam t volgende uit.... ------------------------------------------------------ Vandaag eerst maar even anwb erbij gehaald(pasje van mijn oom, dus die vent mocht niets doen)..... Maar we kwamen er dus wel achter dat er wel beweging in zat, maar dat de zuigers niet ver genoeg draaide.... Conclusie van hem, blok moet uit elkaar..... Maarja ik als iemand, die niet super snel de moed laat zakken, zocht verder.... Dan maar even bougie's eruit, en stukje duwen, om te kijken of er een compressie geluid was..... Een vriend van me duwde en ik trok aan de voorkant..... Na 1.5 meter, kreeg ik een straal benzine over me heen, wat uit de cillinder spoot(cillinder aan de rechterkant, als je er voor staat).... Bij de rest vloog er niets uit...... Kan het zijn, dat dit cillinder nummer 1 is??????? Deze zat dus zo vol, dat hij de benzine niet kwijt kon, en m via t gaskleppenhuis weg gooide...... Kan het probleem dus als volgt zijn????? Cillinder 1 komt totaal vol te liggen, de pomp blijft cillinder 1 vullen, omdat deze niet doorheeft dat hij vol is..... Waardoor cillinder 2,3 en 4 dus geen ontstekking meer kunnen krijgen.... Wie ondersteunt mijn theorie???? |
|
||||
|
||||
![]() klinkt als een cylinder die helemaal volgelopen is met benzine. Lekkende of hangende injector?
Een cylinder vol met brandstof blokkeert het hele blok, is niet samendrukbaar. Door de bougie te verwijderen en de motor te draaien heb je de cylinder al geleegd. De oorzaak moet je echter nog zoeken... Als je eenmaal zover bent dat er weer gestart kan gaan worden, dan kan ik je aanraden om eerst nog je olie te vervangen. De volgelopen cylinder zal ongetwijfeld gelekt hebben langs de zuigerveren en de kans is groot dat het cater nu gevuld is met half olie half benzine. Niet dat dat heel erg is, maar er kan veel onderdruk ontstaan wat dan weer keerringen of pakkingen kan kosten. (ervaring mee - lang verhaal - iets met een cross Granada 2.9 ![]()
|
|||
|
|||
![]() Wat voor auto ...... ik had het zelfde ....mijn digifant II was kapot door gebrand ( hoe moet je me niet vragen )
Nieuwe digifant II er op ...zo als Stijn zegt olie vervangen + filter en het was weer klaar ( later wel alle keeringen vervangen trouwens ![]() Last edited by voklswien : 12-08-2007 at 21:04. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bij mij was de benzine druk regelaar kapot, kan dit al een oorzaak zijn?????? Ook was t rubbertje(bovenop me nokkenas-kamer), gescheurd(deze zit bij een soort paddestoel, en weet dus niet hoe dit heet of hoe ik t uitleg)..... De olie ga ik zowiezo vervangen..... Ik hoop dat dit het hele probleem geweest is, en niets meer... Quote:
En die digitale olifant zit waar?????? En hoe merk je of deze kapot is?????? Gaat trouwens om een mk2 gti 8v..... Ben trouwens best blij, dat ik een oplossing gevonden heb, en dat t blok niet vast geslagen is..... ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Vandaag weer geprobeerd te starten met startkabels.....
Het lijkt alsof hij de startmotor niet geheel wil aanslaan.... Deze zit er net op, dus lijkt me erg sterk..... De startmotor krijgt het blok niet rond(de vliegwiel draait met tikjes van nog geen mm per keer)..... Wat zou dit kunnen zijn?????? Misschien dat dit de oplossing kan zijn... |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
rubbertje is voor de cater ontluchting digifant II zit links onder je ruitenwissers ( in de waterbak onder een kapje ) geen idee hoe je het merkt . die van mij gooide de cilinders ook vol benzine kreeg toen een tip om hem te vervangen probleem was gelijk verholpen die van mij was een gti 8v PF motor |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat kost zo'n digifant ongeveer???? En heb je eventueel een foto? heb heel google al af gezocht, maar niets hielp echt...... En kan die kapot gaan terwijl die stilstaat dan??? Want parkeerde de auto, liep de zaak in, kom terug en wilt niet meer starten.... |
|
|||
|
|||
![]() ![]() die van mij koste 35 euro marktplaats staan er wel paar op ik heb er ook wel 1 mooiste is dat je ff 1 van iemand krijgt om te probeeren weet je het zeker dat dat het probleem is |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Was deze 35 euro gebruikt of nieuw???? T is jammer dat ik verder niemand ken die er 1 heeft, aangezien dat wel t makkelijkste zou zijn...... Maar de problemen die ik heb, komen je zeer bekend voor???? Last edited by Ricardo1983 : 13-08-2007 at 21:34. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
gebruikt ..... ![]() ja mijn cilinders liepen ook vol ......... en na veel zoeken was dit bij mij de oplossing |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
tja dan maar eens op de sloop koekeloeren.... Neem aan dat ze alleen op een gti 8v zitten????? Zijn ze trouwens door te meten op 1 of andere manier???
|
|||
|
|||
![]() Quote:
wat voor motor code heb jij ....zoekt een stuk makkelijker ik heb er wel 1 liggen evt maar kijk eerst maar ff wat voor motor er in ligt ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waar kan ik de code vinden???? Morgen word de auto naar me huis gesleept, dus dan kan ik even kijken.... Hoop zelf dat t niet veel is.... Want kan(met de bougies erin) me blok niet eens rondkrijgen..... Zonder bougies spuit t uit de 1e cillinder(aan de kant van de koppeling)...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
als je die hebt ...op de stikker in de kofferbak ( is het makkelijkste ) cilinder aan de bak kant is nummer 4 ![]() post anders even een foto van jou motor ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oke dan spuit t uit cillinder 4 ![]() Maarja zou weleens willen weten wat t kan zijn, heb nou wel weer genoeg vervangen en gekloot eraan...... Foto's kan ik morgen pas maken ![]() Tenzij ik een blokje kan vinden op internet die over1 komt ![]() Edit: elke foto die ik kan vinden, zit de luchtinlaat aan de rechterkant, en bij mij links.... Ook heb ik een soort, paddestoel erop, die ik bij geen 1 kan vinden....
Last edited by Ricardo1983 : 13-08-2007 at 21:57. |
|
|||
|
|||
![]() Toch 1 gevonden, wel onduidelijk, maarja dit is m....
![]() Hoop dat je er wat uit kunt halen...
|
||||
|
||||
![]() 8V GTI in ieder geval. Ik moet je aanraden niet verder proberen je blok te starten zonder dat je eerst de olie vervangen hebt. De kans is groot dat het blok vol staat nu, verder proberen te starten kan je ergens een keerring kosten.
Wat je eigenlijk zou moeten doen is de brandstofgalerij inclusief injectors van het blok nemen zodat je kunt controleren of een injector open blijft staan. Als er een hangende injector tussenzit dan zou je die kunnen verwisselen van plaats met een andere, zodat je kunt uitsluiten of het aan het signaal of aan de injector zelf ligt. Overigens moet het bijna wel aan een injector liggen, digifant stuurt alle injectors -tegelijk- aan dus als de aansturing verkeerd is zouden ze of allemaal open moeten staan of allemaal niet.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Welk stuk moet ik dan loshalen???? Aangezien ik graag zou willen weten wat t kan zijn verder..... ANWB zei dat t blok vast zat, alleen wij kregen er gewoon beweging in.... Maar als er een klep blijft hangen, is dit simpel op te lossen, of kost dit meteen 100erden euro's???? En test je dit aan t contact, of zie je dit ook als die losgekoppeld is????