View Single Post
Old 15-08-2007, 00:26
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict

Send a message via MSN to FGizmoS
Default Nieuwe aanwinst: Corrado G60

Hallo,
na een maandje zoeken heb ik eindelijk een corrado G60 gevonden die me aansprak. Maandagmorgen was het zover. Ik zag de C op MP te koop. Ik heb zo maar eventjes 800 kms heen en terug gereden om mijn bolide op te halen. Ik ben de maandag morgen om 05.30 vertrokken naar De Heurne en daar 09.30u aangekomen. Rond 10.00u zijn we naar het RDW in Arnhem gereden om de C uit te voeren. Omstreeks 16.00 aangekomen bij de douane om het 3 eurocent dure vignet 705 te halen.
Deze morgen heb ik mijn lichten afgesteld om daarna naar de keuring te gaan. Daar aangekomn en 3u wachten mocht ik terug naar huis (nog steeds niet gekeurd). Daar vertelden ze me dat ik eerst een europees gelijksvormigheidattest nodig heb. Ik heb dan een afspraak gemaakt in een ander keuringstation waar de C kan gehomologeerd worden en een nieuw PVG-nummer en een europees gelijksvormigheidsattest krijgt.
De kleur van de C is LC3U (dark burgundy pearl effect).
Vandaag maar even gecontroleerd op mankementen en ik kwam het volgende tegen:
Als ik mijn gas loslaat schommeld het toerental van 1000 tot 500tr/min, na enkele seconden wordt dit redelijk stabiel op 800 a 900tr/min. Morgen zal ik de STK even reinigen en kijken of dit opgelost is.
Als ik vlot optrek schokt de wagen vanaf 4000rpm en houd hij soms wat in. Wie weet aan wat dit kan liggen?
De airco werkt niet zo goed, de reden hiervoor is volgens mij te weinig koelmedium in het circuit. Heb ik ff gecontroleerd en er zat niet veel druk meer op. Misschien ook wel ergens een lek.
De centrale vergrendeling werkt niet meer. Zekering gecontroleerd maar deze is ok. Ik hoor ook geen relais tikken en weet ook niet welk relais(nummer) dit zou kunnen zijn. Hoe kan je de hoofdpomp in de koffer controleren of deze nog werkt? als ik er zelf in blaas of zuig werkt wel alles.
Hierbij ook nog enkele foto's

Dit is me ook opgevallen evanals het ABT logo achteraan en een roodkleurige lader pully

Reply With Quote