Jullie hebben beide gelijk,dat maakt de beslissing ook moeilijk.
Deze mk1 is inmiddels 10 jaar in mijn bezit en ik heb er al bloed,zweet en tranen (en niet te vergeten,een aardige som geld) inzitten.
Echter,wel een probleem is de factor tijd.Ik heb een eigen bedrijf en zie me niet meer dagen onder een auto liggen (even afgezien van het feit dat ik zelf ook niet de kennis zou hebben voor een groot project als dit).Ik heb hier simpelweg geen tijd voor ook.Ik moet dus heel veel (zo niet bijna alles)uitbesteden.
Maar zoals gebleken is krijgt zo'n auto dus een behoorlijke emotionele waarde,ik zou het zelf ook erg moeilijk vinden om het te verkopen.
Alleen wordt het verschil steeds kleiner denk ik. Zo even snel opgeteld kwamen we al gauw op 7000 euro voor een totale opknapbeurt.Laten we ervan uitgaan dat de auto momenteel nog ongeveer 3000 waard is.Dit betekend dan dat je moet kijken wat je voor 10.000 nog meer kunt kopen.
Voordeel opknappen: duurt een paar maanden en ik kan de kosten spreiden en de auto maken zoals ik wil.En ik heb dan zekerheid dat het echt goed gebeurd.
Nadeel is dat we zo weer een jaar verder zijn en dat de precieze kosten moeilijk te schatten zijn.Wat kom je tegen als je echt aan de gang gaat?
Voordeel bij het kopen van een ander project: auto is al af en je kunt direct rijden.Uitgaande van een serieus project (zoals bijvoorbeeld de cabrio van oldschool lover) je koopt misschien meer auto voor je geld en je weet dat de kosten niet boven het bedrag van je aankoop uitgaan komen (daar moet je vanuitgaan natuurlijk).
Ik vind het nog steeds een moeilijke keuze....