View Single Post
Old 17-10-2007, 23:24
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Zo, dan eindelijk de update. Wat heb ik zaterdag aan de wagen gedaan? Het was lekker weer, dus eerst maar eens de stoelen van zolder gehaald.

Testen, ik wist nog niet eens of het motortje wel werkte, gelukkig wel:
De stoel word aan de achterzijde dus in zijn geheel opgetild als ik de hoogte verstel.

Van 3 stoelen wil ik er dus 2 maken. De onderstellen zijn bijna identiek, alles losgehaald. Toen had ik een tegenvaller. De montage van de rugleuning is toch verschillend. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen. Maar ik denk dat ik het stoelframe moet hoogteverstelling maar ga omlassen, zodat de "extra" verstelbare rugleuning wel past. Die past namelijk nu niet

Dus de ene stoel, die nog moest, maar gestoomd en zover mogelijk schoongemaakt. Spul zit wel lekker simpel in elkaar!

Toen kon ik dus even niet meer verder met de stoelen en heb ik de hele handel maar weer opgeruimd. Maar de dag was nog niet om!

De auto voor het eerst sinds maanden op zijn 4 wielen gezet en eens naar buiten gerold, lekker werken in het zonnetje!

1 wielkastrand was nog niet gespoten:

Achterbumper eraf en schuren maar.

Even naar de kast lopen en grondverf pakken, helaas die was er niet. Dus alles maar even in de spuitplamuur gezet en binnenkort maar netjes in de lak zetten.

Het achterschort had bij mijn auto een tijd terug was roest. Dat had ik verwijderd en een vriend van me heeft hier en daar wat plaatjes ingelast. Ik denk dat ik dat in de toekomst maar weer echt origineel ga maken. En dus wat plaatwerk ga bestellen. Maar dat komt ooit nog wel. Het roest nu in ieder geval niet meer!

Toen maar verder de motorruimte. Om de kabelboom goed te kunnen verleggen/verlengen moet alles netjes aangesloten zijn. Dus ik heb de steun voor de gasdemper maar weer gemonteerd.

Nog even wat foto's van de motorruimte tegen de zon in (dat wil helaas niet echt lekker):

Beetje hobbels en bobbels, maar het roest in ieder geval niet!

Verder met het inlaatcircuit, de pakking van de luchtweger gemonteerd. Vacuumpotjes aansluiten, de opgeknapte powerrohr weer monteren en dan krijg je uiteindelijk dit:

Met dank aan mijn "lieftallige assistent" en super broer Kevin die de kap omhoog hield

Tot slot, de schroefset:

Die komt van Ebay.de, helaas heb ik niet alles ontvangen. Het was namelijk een schroefset voor een Golf Mk2 VR6. Vanwege het wagen gewicht had hij Mk3 VR6 voor veren gemonteerd (FK voorveren voor de Mk3 VR6). Nu heb ik maar een set voorveren en de losse er niet bij. Wel heb ik voor die extra veren betaald. En ik heb geen verstelsleutel. Eerst even veernummers achterhalen en dan kijken hoe het opgelost word. Heb nu dus ook de dempers nog niet kunnen testen...
Reply With Quote