View Single Post
Old 26-12-2007, 20:06
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Dus als ik het goed begrijp is de 'dunste ' de snelste boost pin ,die er voor zorgt voor een hogere opbrengst van de pomp bij hoge toeren ,en als ie getaileerder is werkt ie het beste bij hogere toerentallen .
En als ie minder 'slank' is dan geeft de pomp meer bij lagere toerentallen ?

Ik heb bij mijn JR van de golf de boostpin verdraait ,zodat de pen ,die door de boostpin word bedient meer dan 'buiten' komt . en ik heb de veerdruk op het deksel iets hoger gezet .
Ik heb nu het idee dat de motor iets sneller is bij lage toeren ,maar vooral bij hogere toeren lijkt hij echt sneller!
Ook heb ik de roetstop op bijna maximaal staan ,net zover dat hij niet asociaal rookt bij optrekken ,en nog wel mooi stationair wil afstellen .

Ik wil namelijk volgend seizoen toch eens verder gaan met de optimalisering van de JR motor in de witte jetta ,waar dus al een 63,5 mm uitlaat onder zit met een 76 mm downpipe ,en een oversized intercooler .
Ik heb alleen bij deze pomp de roetstop één slag ingedraaid ,verder nog niets veranderd .
De waste gate is buiten werking dmv een luchtkraantje tussen de leiding van de inlaat naar de waste gate ,en het overdrukventiel is afgedopt.
Ik rijd nu met 1,1 bar turbodruk .

Wat raden jullie aan om de trekkracht te verbeteren ?

Heb ook al de aanbieding gehad om er een andere plunjer in te laten zetten (kosten 125 euro) ,om de pompopbrengst te laten verhogen.

Ben zelf op zich best technisch onderlegd ,maar ben benieuwd wat er nog meer mogelijk is met de pomp !

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote