
10-01-2008, 23:15
|
 |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
|
|
Quote:
Originally Posted by martiepartie
Ik denk dat de diameter van de carbs aan de kleine kant is.
Met mijn 1.3 rij ik op 37mm carburateurs, en dat gaat prima. Een groter 8v blok kan best op minimaal 40mm rijden denk ik zo. Heb ooit gehoord dat je het beste carbs kan nemen die gelijk zijn aan je inlaatklepdiameter. Bij een 16v zijn dat er 2 natuurlijk, maar dan zou je dat terug moeten rekenen naar 1 (grote)klep.
waar merk je aan dat ze niet groot genoeg zijn?
Witte bougies? Arm mengsel?
Geen trekkkracht bovenin?
Je kan ook een heleboel met je naaldhoogte spelen om de brandstoftoevoer beter te regelen.
|
De diameter moet groot genoeg zijn, mijn 16v loopt ook goed op 38 mm en de inlaatpoort haalt ook niet de oppervlakte van de 38 mm. Als ik volgas geef valt hij gewoon weg, verder loopt hij onderin de toeren goed en ook heel netjes stationair (700 toeren).
Dus ik ben nog opzoek naar een adresje voor grotere sproeiers, bij de meesten gaan ze niet verder dan +- maat 160. Verder ben ik benieuwd wat voor luchtfilters jullie gebruiken.
Groeten Niels
|