View Single Post
  #5  
Old 11-01-2008, 19:11
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
originele filterbak van een yamaha R6 aangepast.
Bij jou heb je niet zo heel veel ruimte, omdat het blok al zo ver achterover leunt..

Pipercross levert filters (sokjes) die je zo over je carbs kan schuiven en met een slangklem vast kan zetten.
Ook hebben ze universele filters, waar je zelf nog gaten in de montageplaat moet maken (dus alle 4 carbs op 1 filter).

Als hij bovenin toeren (meer gas) wegvalt zal hij niet genoeg brandstof krijgen. Heb je al met de naaldhoogte geexperimenteerd? Met M3 vulringen kan je de naalden een stukje hoger zetten. Bij mij hielp dat enorm veel in hogere toerengebied.
Eerst trok de auto niet verder dan 5000tpm, met naald versteld tot 7000+.

Hoe zien je bougies er uit dan? Daar moet je toch wel aan kunnen zien of hij te arm loopt. Wat voor sproeiers heeft die 16v er in zitten?

De reden dat sproeiers niet veel groter dan 160 verkocht worden heeft natuurlijk wel te maken met het feit dat er dan grotere carbs op gemonteerd worden in plaats van het steeds maar vergroten van sproeiers.


Ik ga opzoek naar zon pipercross filter bedankt voor de tip en de gasnaalden ga ik ook ff proberen.

De bougies zijn wat grijsachtig. maar dat verhaal van die grotere carburateurs gaat niet op want ik 40 mmers zitten dezelfde sproeiers en een 40 mm geeft meer lucht en is dus nog grotere sproeiers nodig toch?
Reply With Quote