Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Mijn mail adres is: r.emmerik@quicknet.nl
Alvast bedankt.
Ik ben ook bezig geweest met de bestaande draadboom.
Nu heb ik daar 3 relais zitten.
1= nr 90
2= nr 30
3= nr 43
Volgens mij is nr90 van de brandstofpomp
Wie kan mij exact vertellen waar deze van zijn en hoe ze origineel aangesloten horen te zitten?
Op het relais staan een aantal getallen per pin.
97/85/30/s/l Zo iets , zover ik weet staan die getallen voor een bepaalde aansturing.
Dus massa, 12v contstant , geschakeld , of signaal.
Wie weet dit precies?
Want zoals het er nu naar uitziet ga ik deze boom hergebruiken en de draden die beschadigd zijn weer vervangen.
Aangezien ik geen origineel mk1 gti boom meer kan vinden.
|
Relais 30 (G60) is de hoofdrelais voor de digifant apparaat.
Relais 90 (G60) is de relais voor naloop van de benzinepomp (heb je eigelijk niet nodig omdat je een accumulator onder je Mk1 hebt zitten).
15 = contactstroom
30 = constante stroom of stroom rechtstreeks van de accu
31 = massa
50 = startstroom
Op de benzine pomp van m'n Mk1 staat bij mij in het wit nr. 2
Deze zit bij mij op de zekeringkast bij eerdere modellen kan deze los onder de zekeringkast hangen.
Hier zitten de volgende stekkers op:
30-15-31-87-31b
De rood/gele draad van je benzine pomp gaat via een zekering op 87
31b staat in verbinding met de bobine. Pomp gaat in principe draaien als de ontsteking ingeschakeld is.
Moet je maar even checken of jij deze ook op je zekeringkast hebt zitten.
Welke kleur draden heb je nog over van de G60 kabelboom?