Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-02-2008, 22:42
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default Draadboomschema mk1 gti

Zal even uitleggen wat het probleem is:

Sinds een week ben ik in het bezit van een mk1 gti met g60 motor erin.

Dit is een niet afgemaakt projekt van iemand anders.

De motor hangt eral in , enkelt de draadboom zou nog gedeeltelijk aangesloten worden.

Nu heb ik dus alles netjes aangesloten , maar er bleek storing in te zitten.
Na wat puzzel werk ben ik erachter gekomen dat ze getracht te hebben een mk2 g60 boom in zijn geheel te monteren op de zekeringkast van de mk1.

Dit is dus niet gelukt en zit ik met een probleem.

Ben nu druk op zoek naar een originele draadboom van de mk1 gti ( nog zonder resultaat helaas).
Nu komt het volgende, wie heeft er foto`s van zijn of haar gti projekt gemaakt zodat ik de draadboom wer netjes kan uitzoeken.
Het gaat hier vooral om de aansluitingen ( duidelijk) achterop de zekeringenkast en de losse stekkers achter de zekeringenkast.
Bij mij klopt daar niks meer van namelijk, en wil dit weer netjes voor elkaar zien te krijgen.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel...

Foto`s , of eventueel iemand in de buurt van Noord holland, waar ik de draadboom van mag bekijken en nalopen zou ik erg op prijs stellen.
EVentueel iemand die duidelijke foto`s heeft van een gti mag natuurlijk ook.

Alle beetjes zullen helpen.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-02-2008, 22:54
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Ik heb een MK1 GTI waar ik mee bezig ben. Als het goed is ga ik daar a.s. maandag of dinsdag weer even mee bezig.

Als het je helpt wil ik wel de zekeringkast wel ff loshalen en een foto van de achterkant met stekkers maken. Als je dat wilt moet je het maar zeggen
Reply With Quote
  #3  
Old 15-02-2008, 07:58
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Dat zou helemaal goed wezen Mr. Lee, graag een aantal foto`s als het mogelijk is.
En een foto van de voorkant van de kast.

Jij hebt wel een type kast met de gewone zekeringen al?
Dus niet 1 van 1978 ofzo??
Reply With Quote
  #4  
Old 15-02-2008, 17:52
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Even up voor Lee, en misschien nog wel meer mensen??!!
Reply With Quote
  #5  
Old 15-02-2008, 18:36
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Heb nog wel een schema van een golf 1 gti uit 1983.

Als je me je mailadres geeft stuur ik hem naar je door.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-02-2008, 23:36
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Dat zou helemaal goed wezen Mr. Lee, graag een aantal foto`s als het mogelijk is.
En een foto van de voorkant van de kast.

Jij hebt wel een type kast met de gewone zekeringen al?
Dus niet 1 van 1978 ofzo??



Ik heb een nieuw type kast met steekzekeringen; dinsdag maak ik ff foto's. Doe me je email adres ff, dan kan ik ze je woensdag ff doormailen

Groeten, Serge
Reply With Quote
  #7  
Old 16-02-2008, 16:56
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Mijn mail adres is: r.emmerik@quicknet.nl

Alvast bedankt.


Ik ben ook bezig geweest met de bestaande draadboom.
Nu heb ik daar 3 relais zitten.

1= nr 90
2= nr 30
3= nr 43

Volgens mij is nr90 van de brandstofpomp
Wie kan mij exact vertellen waar deze van zijn en hoe ze origineel aangesloten horen te zitten?

Op het relais staan een aantal getallen per pin.

97/85/30/s/l Zo iets , zover ik weet staan die getallen voor een bepaalde aansturing.
Dus massa, 12v contstant , geschakeld , of signaal.

Wie weet dit precies?

Want zoals het er nu naar uitziet ga ik deze boom hergebruiken en de draden die beschadigd zijn weer vervangen.
Aangezien ik geen origineel mk1 gti boom meer kan vinden.
Reply With Quote
  #8  
Old 16-02-2008, 17:36
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Mijn mail adres is: r.emmerik@quicknet.nl

Alvast bedankt.


Ik ben ook bezig geweest met de bestaande draadboom.
Nu heb ik daar 3 relais zitten.

1= nr 90
2= nr 30
3= nr 43

Volgens mij is nr90 van de brandstofpomp
Wie kan mij exact vertellen waar deze van zijn en hoe ze origineel aangesloten horen te zitten?

Op het relais staan een aantal getallen per pin.

97/85/30/s/l Zo iets , zover ik weet staan die getallen voor een bepaalde aansturing.
Dus massa, 12v contstant , geschakeld , of signaal.

Wie weet dit precies?

Want zoals het er nu naar uitziet ga ik deze boom hergebruiken en de draden die beschadigd zijn weer vervangen.
Aangezien ik geen origineel mk1 gti boom meer kan vinden.


Relais 30 (G60) is de hoofdrelais voor de digifant apparaat.
Relais 90 (G60) is de relais voor naloop van de benzinepomp (heb je eigelijk niet nodig omdat je een accumulator onder je Mk1 hebt zitten).
15 = contactstroom
30 = constante stroom of stroom rechtstreeks van de accu
31 = massa
50 = startstroom
Op de benzine pomp van m'n Mk1 staat bij mij in het wit nr. 2
Deze zit bij mij op de zekeringkast bij eerdere modellen kan deze los onder de zekeringkast hangen.
Hier zitten de volgende stekkers op:
30-15-31-87-31b
De rood/gele draad van je benzine pomp gaat via een zekering op 87
31b staat in verbinding met de bobine. Pomp gaat in principe draaien als de ontsteking ingeschakeld is.
Moet je maar even checken of jij deze ook op je zekeringkast hebt zitten.
Welke kleur draden heb je nog over van de G60 kabelboom?
Reply With Quote
  #9  
Old 19-02-2008, 23:33
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Dat zou helemaal goed wezen Mr. Lee, graag een aantal foto`s als het mogelijk is.
En een foto van de voorkant van de kast.

Jij hebt wel een type kast met de gewone zekeringen al?
Dus niet 1 van 1978 ofzo??



Hey Ron, heb je net 2 mailtjes gestuurd met in totaal 5 foto's
Laat even weten of je ze allemaal hebt ontvangen ok? Succes ermee!
Reply With Quote
  #10  
Old 20-02-2008, 08:00
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Thanks, laat ik je vanavond even weten. Zit nu al op mijn werk weer....
Reply With Quote
  #11  
Old 20-02-2008, 13:28
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

@MR LEE: Als het niet teveel gevraagd is, wil je mij dan ook die foto's sturen?

arcolouwers@hotmail.com

Zit met eenzelfde soort probleem en alle info is welkom op het moment!
Reply With Quote
  #12  
Old 20-02-2008, 13:45
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Quote:
Originally Posted by arcomk1
@MR LEE: Als het niet teveel gevraagd is, wil je mij dan ook die foto's sturen?

arcolouwers@hotmail.com

Zit met eenzelfde soort probleem en alle info is welkom op het moment!


No problem, doe ik vanavond ff als ik thuis ben
Reply With Quote
  #13  
Old 20-02-2008, 16:34
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

oke thanx!
Reply With Quote
  #14  
Old 20-02-2008, 17:57
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

op de site mk1 gti-g60.nl staat precies hoe het moet! je moet het binnen gedeelte van een mk1 nemen en het buiten deel van een g60! het witteblokje wat op je bobine komt steek je 1 pennetje uit! en steek je van de g60 er weer in! dan knip je stekker die van je ecu afkomt af die gene met 6of 7 draden ligt er aan of ie van een corrado of golf g60 komt deze verleng je en haal je ook naar binne ff twee relais er bij aan en lopen met die hap! kijk ff op de site hoe je de relais moet aan sluiten weet ik zo niet meer uit mijn hoofd!
Reply With Quote
  #15  
Old 20-02-2008, 18:42
Mr. Lee's Avatar
Mr. Lee Mr. Lee is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 750
Default

Quote:
Originally Posted by arcomk1
oke thanx!



Als het goed is moet je nu 5 foto's hebben; succes ermee
Reply With Quote
  #16  
Old 20-02-2008, 19:30
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

43=koelvloeistofpeil controle
Reply With Quote
  #17  
Old 20-02-2008, 20:28
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

@mr lee: Klopt heb ze binnen, bedankt nogmaals!
Reply With Quote
  #18  
Old 20-02-2008, 21:51
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Ik heb ze ook binnen, bedankt. En heb er zeker wat aan.
Reply With Quote
  #19  
Old 21-02-2008, 19:18
FolkertMk1's Avatar
FolkertMk1 FolkertMk1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 784
Default

hee mr lee
zou je die fotos ook naar mij kunnen sturen?
jij hebt toch ook een gti, zou je ook wat fotos in de motorruimte van de bedrading en vacuumslangen voor mij kunnen maken?
__________________
Vento GT TDI Daily
GOLF GTI G60 mk2 girlscar
GOLF GTI PIRELLI still in project
GOLF CL diesel 1982
Reply With Quote
  #20  
Old 21-02-2008, 20:35
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,178
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
op de site mk1 gti-g60.nl staat precies hoe het moet! je moet het binnen gedeelte van een mk1 nemen en het buiten deel van een g60! het witteblokje wat op je bobine komt steek je 1 pennetje uit! en steek je van de g60 er weer in! dan knip je stekker die van je ecu afkomt af die gene met 6of 7 draden ligt er aan of ie van een corrado of golf g60 komt deze verleng je en haal je ook naar binne ff twee relais er bij aan en lopen met die hap! kijk ff op de site hoe je de relais moet aan sluiten weet ik zo niet meer uit mijn hoofd!



Ik weet het ja, Richard ( de maker van die site) heb ik ook geregeld gestalkt voor mijn draadboom.

Vooral omdat ik geen mk1 draadboom had.
Hij ( gti-g60 girl) , en Hannibal65 hebben mij zo goed op weg kunnen helpen dat hij het nu dus doet. ( check mijn topic maar).

En relais 43 loopt idd naar mijn temp. meter op de motor.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum