View Single Post
Old 17-07-2008, 20:11
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
groene afdicht ring van omtsteking kost ook geen drol
dus zou ik cker weten er gewoon bij doen
pakking van kleppendeksel is 90%kans cker helemaal verstaft
nieuwe kost nog geen 40 euro

pakking tussen onderste en bovenste inlaat spruit stuk heb ik toen zelf niet gedaan
vergeten te bestellen
maar raad ik ook cker aan

Vandaag even de reeks leveranciers rond geweest hier, viel aardig tegen, meeste is niet of niet meer leverbaar en die doodeenvoudige afdicht o-ring van de ontsteking zit op 7,75 ex btw Kon ook alleen de dealer leveren. Ik probeer eerst even met de huidige en kan 'm anders alsnog vrij eenvoudig vervangen want dan hoeft de rest er toch niet af en zo oud is die ontsteking (incl. ring) ook nog niet. Best kans dat de vloeibare pakking, die ik nu zie zitten, niet aan de binnenkant zit. Maar kijk wel even, ze konden hem anders met een dagje binnen hebben dus dat is geen punt.

Die nokkenas keerring was niet zo vlot te vinden maar volgens verschillende leveranciers wordt er voor de krukas (1 van de 2 zijden) en die nokkenas keerring dezelfde keerring gebruikt. Iemand een idee of dat klopt? Kan maar zo want iets anders was er nergens in de lijsten of schema's te vinden, meteen maar besteld dus, just in case.

Klepdekselpakking doe ik normaal ook inderdaad maar er zit net een nieuwe set op (pakweg half jaartje / 5000km terug), denk dat ik die ff gok met de oude set want zo vlot zal hij nog niet hard zijn geworden.

Die pakking voor 't spruitstuk (de middelste) komt op 18,00 bij de dealer, is verder niet ergens anders verkrijgbaar hier. Maar volgens de monteur daar kon ik de oude ook gebruiken (als hij heel is uiteraard) en die voorzien van een klein veegje siliconenpakking.
Nog even gebeld met degene die hem half jaartje terug los heeft gehad voor de nieuwe klepdeksel pakkingset en die had inderdaad hetzelfde gedaan.
Maar mocht hij stuk zijn dan kunnen ze ook die met een dagje binnen hebben en ik woon praktisch achter de dealer dus dat is ook geen punt.

LOL, stond ik daar kwam er net iemand een blikje Wynns hydraulic valve lifter halen voor 't tikken van z'n BMW Is wel goedkoop (iets van 8,50 ofzo) maar ik neem toch liever gewoon nieuwe stoters

Wordt trouwens steeds lastiger om de meest simpele onderdelen via de dealer te kunnen kopen en ook bij andere leveranciers. 'k heb nu al aardig wat keren meegemaakt dat het niet meer te leveren was en ook geen data voor een vervangend onderdeel. Had ik onlangs nog met een o-ring voor de stationair stelschroef. Is dus echt niet meer aan te komen en aan die stelschroef zelf ook niet. Ik heb 'm nu maar met niet-permanente locktite vast gezet tegen het vertrillen.
Wordt tijd om een KR donor op te sporen voor onderdelen

'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote