View Single Post
Old 18-07-2008, 00:03
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by WilliamF
Les 1: Op ringetjes en pakkingen kan je niet besparen!

Wees nou verstandig en vervang het gewoon. Je hebt niet vreselijk veel verstand van auto's en de techniek die erbij komt kijken, dus ben je automatisch ook minder goed in staat om te beoordelen wat wel en niet kan.

Ach in de ruim 26 jaar dat ik aan auto's en motoren sleutel en reviseer (eerst pro en nu door medische afkeuring alleen nog als hobby) heb ik wel het 1 en ander geleerd maar iedere auto of motor is net ffies anders en een GTI 16V heb ik nog niet eerder gehad en dan heb je wel eens vragen maar daar is een forum ook voor

Quote:
Originally Posted by WilliamF
Stel dat je alles vervangt behalve de kleppendekselpakking, en dat die vervolgens lekt, dan moet je alles weer uit elkaar halen, de vloeibare shit eraf krabben en sommige pakkingen weer vervangen. Dat wil je niet hoor!

Geloof mij, ik rij in een auto waar de vorige eigenaar de motor van heeft gerepareerd en die dacht ook dat het allemaal wel kon..... Nou niet dus, een rijdende, rokende, lekkende en olieslurpende stoommachine is het.

Ik ben het ook met je eens dat je niet zomaar oud spul moet gebruiken of overal vloeibaar op moet smeren maar alles vervangen terwijl het wel goed is of er amper op zit is ook niet nodig.
Uiteraard check ik of de dekselpakking nog voldoende veerkrachtig is en niet een platgeperst stuk is etc. en idem voor de kwaliteit van zo'n o-ring. Bij een beetje twijfel vervang ik ook wat er nodig is.

Al met al dus thnx voor je waarschuwing maar 't komt dus wel voor elkaar

'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote