View Single Post
  #26  
Old 19-07-2008, 16:42
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Hoi
Wil niet dierekt je goede humeur verpesten


oke, thnx voor de waarschuwing vooraan de rest v/d tekst

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Had hier van de week ook een golf staan ,dachten dat het de ontsteking was die het rare ruwe lopen veroorzaakte
Niet dus,na wat geprobeert te hebben. een rare tik en het was over
Toen de kop eraf en bleek de koppakking door geslagen te zijn,van de 1e naar de 2e cilinder


Oew das minder, voor de rest nog wel heel?

Ik verwacht niet dat het hier iets dergelijks is (weet je nooit zeker natuurlijk) omdat hij wel keurig netjes loopt zodra het tikken v/d stoters even weg is. De ene keer is dat als hij warm is en een andere keer weer als hij nog "koud" is. Lijkt er dus wat dat betreft wel op dat het in de stoters zit.

Maar als hij na vervanging daarvan nog niet strak loopt ga ik het slangendeel eerst helemaal nalopen. Er zitten nog vrij veel oudere slangen in (die stonden eigenlijk op de planning maar toen begonnen de stoters) dus kan best ergens een lekje in zitten door een uitgedroogde slang. Vooral de dunne vacuum slangen bij en naar de luchtweger e.d. zien er niet echt jofel meer uit dus goede kans dat daar al wat vacuum lekt en niet 100% meer werkt.

Kan ook nog wel aan de afregeling / afdichting van de stelschroef voor de impulsverhouding liggen, dat ding trilt steeds weg. Ik heb hem laatst deels "vast gezet" met niet permanente locktite want niemand kon me aan een andere o-ring voor die schroef helpen, sterker nog, de hele stelschroef is niet meer leverbaar en KR blokjes op de sloop kun je hier helemaal wel vergeten helaas.

Maar stap voor stap, dus eerst de stoters en dan zien we weer verder
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote