Toch even een projectje aangemaakt voor mijn golfje.
Het lag al in de planning hem binnenkort te 'herstellen', maar hij moet er sneller aan geloven dan geplant
Laten we maar beginnen met om welke auto het gaat, het is een golfje 1 uit maart 1980, 4deurs, 1.1 en een zwart skai interieur.
De auto is voor mij perfect zoals ik hem wil hebben, kleur, uitvoering (enkele tiet, kleine achterlichten, dikke bumpers etc.)
Na spijt te hebben me witte 83er Pirelli verkocht te hebben (nu in goede handen bij Ronnie) weer een golf 1, dit keer precies zoals ik hem wil...
Ik heb deze auto nu 4 en een halve maand geleden gekocht van een vriend en ben nu 3e eigenaar. De historie is min of meer bekend, het gaat om een echte zeeuwse golf, die ook weinig daarbuiten heeft gezien
Even foto'tje van hoe er tot kort geleden bij stond:
Aangezien het tijd was om het torretje onderhanden te nemen, gingen eens even de tijd ervoor nemen om hem een lekkere grote beurt te geven
Het zag er zo uit voor ik begon:
Halverwege (en nog lang niet klaar met het motorruim) met lekkere grote beurt (distributie, waterpomp, v-riem, bougies, thermostaat, rotor etc. etc.) gelijk ontstekings upgrade, vindt ie ook wel lekker.. en beetje alles netjes oplappen
Maar eenmaal bezig kom je weer van alles tegen, dus zo is de grote beurt uit de hand gelopen en ligt nu heel de voorkant los en wordt er van alles gelast, omdat eigenlijk bij het oplappen een roest plekje niet mooi was en er niet thuis hoorde..
Het is eigenlijk niet de bedoeling de golf compleet te restaureren, hij moet goed worden niet mooi, dat is een heel verschil, alleen denk ik dat ik me er toch niet aan kan houden en hij toch uiteraard wel mooi gaat worden..
Heb ook echt nog zoveel voor de golf liggen (webers, nieuwe bumpers met chrome bies, gti remmen etc. etc.) dus ben benieuwd waar ik ga eindigen..