Thread: tdi in golf 2
View Single Post
Old 28-07-2008, 08:14
bartman bartman is offline
VW Fanatic

Als die tdi in golf 1 stak moet ie toch ook passen in een 2? toch kwestie van alles over te bouwen , dus steunen van golf2 op blok vijzen? of ben ik nou zo mis?
1900diesel is eigenlijk plug and play, ik heb deze convertie gedaan bij een jetta van een maatje van me.
Benodigheden ; tijd , plaats motor 1900 ( mijne was uit passat 35i)
Werk : motor demontage, haal alle steunen van de golf motor en plaats ze op die van passat of golf 3 , inlaat collector en uitlaatcollector wisselen.
Eigenlijk hou je enkel het hart over al de rest wissel je.
Ik heb alternator en riemen ook gebruikt ( past net) want bedoeling was om nadien servo te plaatsen + zijn alternator was dood.
Ik heb de originele versnellingsbak gehouden van de golf2 omdat dit een 5 bak was.Terwijl alles gescheiden was nieuwe koppelingskit , riemen,spanrollen,dichtingen,gloeikaarsen,filters en olie gestoken zodat we nadien geen last hadden.
Dan motor erin ,aanluiten ( hier en daar sensor van golf2 gestoken ivm aansluitklemmen)
Starten et voila engine swap was done.

Doordat de golf nog zijn originele versnellingsbak heeft gaat ie nu als een speer, ik rijd zelf met passat 1900td en volg hem belange niet. Misschien dat de versnellingsbak het ooit begeeft maar voorlopig gaat het al meer dan jaar super goed. Auto is zelfs zuiniger geworden
Grtz bart

Ps : indien je niet echt technisch bent zou ik er niet zelf aan beginnen.