![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb laatst uit duitsland een golf 2 1.6 diesel gehaald maar de motor is overleden! Nu heb ik een tdi blok gevonden van een golf 1 met draadboom en computer!! Nu is de vraag past het zo in een golf 2?? Of moeten de motor steunen verplaats worden?? Past de bak van de 1.6 diesel op de 90 pk tdi blok?? en de aandrijfassen ??
Graag wil ik meer info ![]() Alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
![]() Steunen zijn zeker al anders.
Diesel bak zou ik niet echt vertrouwen op een tdi ( veronderstel die van golf3) leuke plannen en eens dat rijd is dat gewoon zalig , vriend had vroeger een 110pk tdi in zijn golfje2 en reed super. Hij had wel andere remmen en compleet schakelsysteem van golf3 mee verandert. Nadien heeft hij zijn golfje nog laten tunen tot iets van 150pk maar heeft er maar enkele weken fun van gehad omdat iemand die auto blijkbaar ook leuk vond en hem maar meegenomen heeft s'nachts. ![]()
__________________
NOT fast NOT furious |
#3
|
||||
|
||||
![]() Owjah dus de steunen moeten dat zowiezo omgelast worden??? Het hoeft niet persee een tdi blok te zijn mag ook een 1.9 een diesel blok wat meteen in de ruimte past van een een golf 2 1.6 diesel Welke blokken zijn dat?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() tdi van golf1?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Om van Golf 2 naar Golf 3 motor te gaan hoef je niet te lassen.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dus een TD van een golf 3 of een tdi van een golf 3 past gewoon in zonder te lassen aan de motorsteunen? Ennuh een 1.9 d motor van een golf 3 past ook zonder aanpassingen er gewoon in?? Ik moet gewoon een diesel motor hebben wat in een golf 2 past zonder de motorsteunen te verlassen |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zorg anders voor een 1.9 TD blok (AAZ)
Daar kan je met wat aanpassingen ook genoeg vermogen uit halen. Heeft standaard 75 PK en 150 Nm koppel. Wel wat meer dan een standaard 1.9 en 1.6 D blok. Is volgens mij ook niet al te veel drama om die in je Golf II te krijgen...
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat moet lukken met een Golf 3 motor. Je zult wel her en der kleine aanpassingen moeten doen. Maar dat heb je al gauw als je iets gaat ombouwen. Als je een Golf 2 hebt met het laatste type zekeringkast scheelt je ook weer werk.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#9
|
||||
|
||||
![]() Het is een golf 2 van bouwjaar 1985 ik wil wel een blok dat er meteen inpast zonder de motorsteunen te verlassan al het andere aanpassingen zal geen probleeem zal. Dus graag sugestisch welke blok er zo kan inhangen wel het liefst een diesel.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Alles uit een Golf 2 en Golf 3 is zonder motorsteunen om te lassen in te bouwen.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#11
|
||||
|
||||
![]() Dat is mooi om te horenn
![]() ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Als die tdi in golf 1 stak moet ie toch ook passen in een 2? toch kwestie van alles over te bouwen , dus steunen van golf2 op blok vijzen? of ben ik nou zo mis?
1900diesel is eigenlijk plug and play, ik heb deze convertie gedaan bij een jetta van een maatje van me. Benodigheden ; tijd , plaats ![]() Werk : motor demontage, haal alle steunen van de golf motor en plaats ze op die van passat of golf 3 , inlaat collector en uitlaatcollector wisselen. Eigenlijk hou je enkel het hart over al de rest wissel je. Ik heb alternator en riemen ook gebruikt ( past net) want bedoeling was om nadien servo te plaatsen + zijn alternator was dood. Ik heb de originele versnellingsbak gehouden van de golf2 omdat dit een 5 bak was.Terwijl alles gescheiden was nieuwe koppelingskit , riemen,spanrollen,dichtingen,gloeikaarsen,filters en olie gestoken zodat we nadien geen last hadden. Dan motor erin ,aanluiten ( hier en daar sensor van golf2 gestoken ivm aansluitklemmen) Starten et voila engine swap was done. Doordat de golf nog zijn originele versnellingsbak heeft gaat ie nu als een speer, ik rijd zelf met passat 1900td en volg hem belange niet. Misschien dat de versnellingsbak het ooit begeeft maar voorlopig gaat het al meer dan jaar super goed. Auto is zelfs zuiniger geworden ![]() Grtz bart Ps : indien je niet echt technisch bent zou ik er niet zelf aan beginnen.
__________________
NOT fast NOT furious |
#13
|
||||
|
||||
![]() TDI in Golf 2 kan zeker wel. Moet je Redbull even pm'en die heeft dat nl al ooit gedaan. Met Corrado dash, hij kan je wel antwoord geven
![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#14
|
||||
|
||||
![]() en hoe zit dat dan met een tdi in een golf 1 diesel??? Welke aandrijfassen en stuur armen Op de golf zit g60 wielnaven op van corrado voor en achter. En de complete ABS systeem van de corrado zit er ook al in de hydrolische koppeling ook!! En is het makkelijk met de draadboom ?? Gewoon klikwerk of egt mee prutsen?? Heb super veel verstand van mechanisch maar als het gata om elektrsche tijd ensjow dat weer niet!
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Je moet wel veel veranderen en de draadboom moet je compleet napluizen omdat je bij een TDI'tje electronisch gaspedaal hebt.
Dus wel veel werk, moet jeje niet in vergissen.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#16
|
||||
|
||||
![]() ik zal ff het hele verhaal plaatsen.
ik had een moter van een golf 3 tdi van 96 die zonder start onderbreker. zekering kast moet je van een 90er golf hebben die is het zelfde als een golf 3 hier past de draadboom van de motor op. lichtdraadboom van een 90er golf 2 past ook zo op de zekering kast draadboom naar de achterlichten het zelfde verhaal van een 90er. heb er een klok van een corrado ingezet ivm het dashboard dit was alemaal plug en play .had aleen geen gloeilampje. maar als je het golf 2 dash in laat kun je een van een 90er golf 2 diesel die klok er in zetten past gewoon. heb met de brandstof niks gedaan gewoon aangesloten op mn dieselfilter. motor is ook plug en play heb een motorsteun overgezet die van de versnellingsbak. kun je van je oude motor overzetten. draadboom netjes weg werken en je moet het gat van je parvan groter maken dit ivm de grotere stekker van de comp. pedalen heb ik een kompleet set van een g60 gekocht en daar het gaspedaal van een golf drie op gezet heb er de helft van afgeslepen en bij de golf drie het zelfde langs elkaar gelegd zodat de gaten overeen kwamen en zo weer trg geplaats in de auto. is goed te doen als je het er alemaal uit hebt liggen dan zul je nog verbaasd staan van wat er alemaal overeen komt. schakelmechanisme van een corrado g60 er onder gezet is een kleine aanpassing bij het gat van je versnelligspook moet je als ik het goed het 2 nieuwe gaten boren. stuurbekrachteging van een golf drie eropgezet moet je wel de stuurstangen van een golf 2 er opzetten zijn iets korter golf drie is als ik het goed heb aan allebei de kanten een halve centimeter groter. mocht je nog vragen hebben stel ze maar gerust en laat je niet gek maken door al die spook verhalen je hebt een goede werkplek nodig en geduld. bij mij was het ook nog eens dat ze de draadboon in 4 stukken hadden geknipt zo gaat dat op een sloop heb hem zelf doorgemeten en gesoldeert . heb de radiator van een golf 2 diesel erin gelaten en de intercooler van een golf gtd intercooler gebruikt .zijn die boven naast het blok zit ,een corrado met een airco heeft die ook .heb er een foto bij gevoegd. zorg ook dat je alle koelslangen erbij hebt want als je die bij de vw garage moet bestellen dan hou je hart maar vast ,dacht dat ze van goud waren zoveel vragen ze er voor. gr menne __________________
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#17
|
||||
|
||||
![]() Goed verhaal Menne!
__________________
Skoda Superb 2022 ![]() Fiat 500C ![]() Harley Davidson Electra Glide 1987 ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Goed topic dit! Heb zelf een CL 5-deurs uit '86 die ik wil ombouwen van 1.6 benz. naar diesel (als hij belastingvrij wordt
![]() Dus beste is TD-blok AAZ uit een golf 3 halen? En dan zoals hierboven beschreven inbouwen? Zijn er ook nog andere motoren (motorcodes please)?
__________________
AKA 'Paul' |
#19
|
||||
|
||||
![]() 1Z TDI (90PK)
AEY (64PK SDI) 1Y (64PK normale diesel) AHU (90PK TDI) ALE (90PK TDI) AFN (110PK TDI) Weet alleen de verschillen nie tussen alle TDI motoren met 90PK..... Er zijn ongetwijfeld genoeg mensen hier die dat verschil wel kennen. Heb zelfee Golf III AAZ GTD met Intercooler van een TDI. Zit tegen de 85PK aan en meen iets van 170Nm koppel.... Rijdt erg fijn moet ik zeggen! Maar ook een serie AAZ (75PK en 150Nm) rijdt prima hoor! En vergeet niet dat een Golf II ietsje lichter is.
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Nouw was dit voor een vriend van mij wat hierboven staat het is allemaal gelukt hij heeft een 1900 d erin gelegd dus is alles goed gelopen!! Nu heb ik een golf 1 diesel. Daar wil ik een 1900 TD van een golf 3 inleggen blok is helemaal compleet Met versnellingsbak die bij de 1900 TD hoort. Nouw wil ik die 1900 TD in me golf 1 doen. Aangezien ik al diesel heb past dat er zo in als ik de motorsteunen van me originele diesel op die van die 1900 TD doe??(of moet er gelast worden??) En aandrijfassen Welke moet ik gebruiken????. Stuur armen blijven gewoon origineel dat is nog te doen
![]() |