04-08-2008, 11:54
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur
|
|
|
|
ik zal ff het hele verhaal plaatsen.
ik had een moter van een golf 3 tdi van 96 die zonder start onderbreker.
zekering kast moet je van een 90er golf hebben die is het zelfde als een golf 3
hier past de draadboom van de motor op.
lichtdraadboom van een 90er golf 2 past ook zo op de zekering kast draadboom naar de achterlichten het zelfde verhaal van een 90er.
heb er een klok van een corrado ingezet ivm het dashboard dit was alemaal plug en play .had aleen geen gloeilampje.
maar als je het golf 2 dash in laat kun je een van een 90er golf 2 diesel die klok er in zetten past gewoon.
heb met de brandstof niks gedaan gewoon aangesloten op mn dieselfilter. motor is ook plug en play heb een motorsteun overgezet die van de versnellingsbak.
kun je van je oude motor overzetten. draadboom netjes weg werken en je moet het gat van je parvan groter maken dit ivm de grotere stekker van de comp.
pedalen heb ik een kompleet set van een g60 gekocht en daar het gaspedaal van een golf drie op gezet heb er de helft van afgeslepen en bij de golf drie het zelfde langs elkaar gelegd zodat de gaten overeen kwamen en zo weer trg geplaats in de auto.
is goed te doen als je het er alemaal uit hebt liggen dan zul je nog verbaasd staan van wat er alemaal overeen komt. schakelmechanisme van een corrado g60 er onder gezet is een kleine aanpassing bij het gat van je versnelligspook moet je als ik het goed het 2 nieuwe gaten boren.
stuurbekrachteging van een golf drie eropgezet moet je wel de stuurstangen van een golf 2 er opzetten zijn iets korter golf drie is als ik het goed heb aan allebei de kanten een halve centimeter groter.
mocht je nog vragen hebben stel ze maar gerust en laat je niet gek maken door al die spook verhalen je hebt een goede werkplek nodig en geduld. bij mij was het ook nog eens dat ze de draadboon in 4 stukken hadden geknipt
zo gaat dat op een sloop heb hem zelf doorgemeten en gesoldeert .
heb de radiator van een golf 2 diesel erin gelaten en de intercooler van een golf gtd intercooler gebruikt .zijn die boven naast het blok zit ,een corrado met een airco heeft die ook .heb er een foto bij gevoegd.
zorg ook dat je alle koelslangen erbij hebt want als je die bij de vw garage moet bestellen dan hou je hart maar vast ,dacht dat ze van goud waren zoveel vragen ze er voor.
gr menne