
12-08-2008, 21:50
|
 |
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
|
|
Het probeem is inmiddels opgelost ,het bleek achteraf dus wel aan de nokkenassen te liggen !
Die stonden onderling 1 tandje verkeerd ,waarschijnlijk is de kop van deze motor een keer gevlakt ,en zitten de merktekens niet helemaal 100 procent tegenover elkaar .
Dan komt de kop iets lager te liggen ,en wijken de merktekens ietsje af.
Nadat we de dop uit de bak hadden ,en de krukas goed hebben gezet ,hebben we de timing van de nokkenas bekeken ,en die stond 'redelijk' goed .
Toen is het kleppendeksel gedemonteerd ,en bleek dus ,omdat het nokkenas merkteken niet helemaal 100 procent op tijd stond ,dat de puntjes nu niet helemaal tegenover elkaar kwamen !
Toen zijn de nokkenassen wederom gedemonteerd ,en 1 tandje verzet onderling .
Toen alles weer gemonteerd ,en toen bleken de puntjes wel goed overeen te komen !
Alleen komt het nokkenasmerkteken niet echt zuiver tegenover het merkteken te liggen ,terwijl de krukas en kokkenasen onderling wel 100 punten goed staan .
Maar de motor draait weer ,en loopt netjes stil ,en heeft z'n vermogen weer terug !
Ook blijft ie nu mooi stationair draaien !
Al met al ,weer wat geleerd !
|