
02-02-2009, 08:12
|
 |
No personal life
|
|
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
|
|
@OldSkool-II: Het is mss wel leuk, voor mensen die ook extreem willen, dat je van het een en ander wat detail-foto's maakt en plaatst; dan hebben die wat praktische informatie!
In het algemeen:
Ik zei het al eerder, maar het verkleinen van de bumpstops heeft geen enkel effect op de hoogte van de auto.
...Zoals in post #41 dus al is gebleken...
Alléén als de auto al zó laag is, dat-ie dus al òp de bumpstops ligt in stilstand, maar in dat geval hebben je veren (dus) al niks meer te doen en kun je deze net zo goed weg gooien...
Als je de hulpveer weg haalt, heb je dit idd wel bereikt; dan verwijder je namelijk minstens 5cm 'veer'!
De dempers doen in zo'n geval ook al niks, dus kan je net zo goed stalen stangen tussen je fusee en je carosserie 'bouten'!
Als het goed is, ligt het hele gewicht namelijk alleen maar op de veren (in normale situaties) en hebben de bumpstops op dat moment (dus) niks 'te doen'.
Alleen pas bij het geheel inveren zullen de bumpstops geraakt/ ingeklemd worden. (dwz: ze begrenzen/ maken alleen maar een einde aan de ingaande slag van de zuigerstang)
Bij het halveren van de bumpstops, maak je de veerweg wel iets groter en zal dat moment dus iets later zijn. En ja, dan is je auto eventjes, rijdend, één momentje wat lager ja...
Kortom: alleen de veren bepalen de hoogte van je auto!
iemand, die tòch het tegendeel beweert, mag dat hier uitleggen!
|