Ik kan het prima volgen, maar op dit forum is een Nederlandse en een Internationale sectie. Op die internationale sectie word voornamelijk Engels "gesproken", af en toe echter ook de moedertaal van de "international posters".
Zoals ik al zei, ik kan het prima volgen, maar ik vind dat je in de Nederlandse sectie gewoon Nederlands moet posten, kun je dit niet, dan moet je maar topic aanmaken in de internationale sectie. M.a.w. wil je in het Fries iets posten dan kan dat op dit forum, maar dan wel alleen in de internationale sectie.
Ik kan namelijk ook niet geloven dat de Friezen onder ons het niet verschikkelijk asociaal/niet netjes/niet Nederlands/"elke andere term die je wilt hier invullen" vinden als turken/marokanen/chinezen etc. in hun eigen taal gaan praten terwijl je er direct naast staat. Zeggen ze namelijk iets over je, mocht je het willen, dan kun je er niet eens op reageren, laat staan ze helpen.
Een goed voorbeeld hiervan is de reclame die momenteel op TV is, een campagne om iedereen die in Nederland woonachtig is, Nederlands te laten leren.
Inderdaad is het krom dat Marktplaats.nl zomaar een stop gooit op Fries-talige advertenties, maar zeg nu zelf: Bijna niemand kan het volgen, waarom ga je dan in godsnaam in het Fries iets verkopen? Bang dat iemand buiten Friesland het koopt? Is dat het? Post het dan lekker op een Friestalige website waar alleen in Friezen kunnen begrijpen wat je verkoopt
Vreemd genoeg kan ik op de website van MP.nl niets terug vinden over de verplicht te gebruiken taal als er een advertentie geplaatst gaat worden. Op grond hiervan vind ik dat MP.nl erg fout bezig en vind ik het belachelijk dat ze alle Fries-talige advertenties verwijderen. Dit uit een "juridisch"

oogpunt gezien.
Mijn eigen mening luid nog steeds: Kom het buiten Friesland/Is het een Nederlandse website? Post dan alleen in het Nederlands of helemaal niet.