View Single Post
Old 09-03-2009, 12:53
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Smile ...en verder...

UPDATE 9-3-2009:

motorruimte
Vandaag heb ik het linker en rechter gedeelte vrij gemaakt onder de motorkap; d.w.z. accu, luchtfilterhuis, kvs-tankje, ruitensroeier-tankje, slangen naar de sproeiers, kabel naar zijknipperlichtjes(?) e.d. verwijderd.
Dit is omdat ik dan die gedeeltes weer netjes schoon kan maken en spuiten.

alles bij elkaar gebonden met tie-wraps en alvast onder een doek verborgen

radiator
Daarna heb ik het frame achter de radiator aangepakt; na de staalborstel even ontvetten, grondlak op de kale stukjes en daarna helemaal matzwart gespoten.
Als laatste de fan met motor en de rubberen 'flapjes' er weer op en het geheel op de gloed-nieuwe radiator geschroefd, net als de temperatuursensor.

(foto volgt...)

Estorils
Voor het mooie heb ik ook maar meteen de Estorils eronder gegooid.
Dit ging niet zomaar...; de GM-velgen, die erop zaten, hadden een nogal nauw naafgat ; oftewel tè nauw!
Nadat de wielbouten verwijderd waren, zaten de velgen nòg steeds vast
De enige mogelijkheid was rammen met een 'vuistje' vanaf de binnenkant; vóór ging dat nog wel, maar achter moest de slijptol er óók nog eens aan te pas komen ...
Ik heb de velgen iets ingeslepen (waar ze om de naaf klemden) en na (alsnog) een paar flinke klappen met de hamer, kwamen ze gelukkig wèl los!

Weg ermee! Ik breng ze meteen naar het grof vuil. Heb ik ook weer wat ruimte...
(Wel jammer voor 'Jurgen Santana', want die wilde ze eigenlijk nog wel hebben... Sorry!)

foto uit de juiste hoek genomen, dan staat er 'gewoon' een Golf geparkeerd

later weer meer!
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote