View Single Post
Old 29-03-2009, 19:30
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life

Send a message via MSN to Mitta
Default Mk1 blijft niet meer lopen?

Hallo,

Vandaag lekkere dag naar het D.A.F geweest, auto deed het perfekt...

Toen ik terug naar huis wou begonnen de problemen...

- auto sloeg maar net aan bij starten op het D.A.F, maar liep dus ik dacht akku zal wel leeg wezen en verder niet naar om gekeken want die laad op tijdens het rijden...

- op de snelweg functioneerde de meters niet meer naar behoren, gestopt, zekeringen gechecked alles nog heel.

- wou verder rijden/voltanken wou de auto niet starten, start motor doet niks meer... Ook al de +/- van de akku rechtstreeks op de startmotor gezet, gebeurd niks. Ver genoeg gereden om de akku op te laden, mocht deze leeg zijn dus dat kon het niet wezen.

- Na aanduwen/tanken/weer aanduwen verder gereden, na ongeveer een half uur begon de auto gigantisch in te houden... merkbaar ging de auto het ontstekings tijdstip veranderen, ploffen uit de uitlaat en inhouden... Na even paar keer volgas werkte alles weer naar behoren...

- Na weer een half uur begon de auto zover in te houden dat ik niet boven de 2500 RPM kwam waarbij deze het gelijk maakte van een launch control... Na beetje kutten/doen deed hij het weer even, meters/ruitenwissers/verwarming deden niks meer...

Verder viel een maatje van me op dat als ik me knipperlicht aan doe me remlicht/dimlicht mee gaan knipperen (wel om en om) en dat de auto af en toe gigantisch naar benzine stonk...

Ik zou echt niet weten wat het probleem is! Zelf denk ik dat de akku (plotseling?) dood is en de startmotor de geest heeft gegeven... Maar dat van me meters e.d snap ik niet...

Het gaat hier om een Golf 1 uit 1977 met een 1.6 FP motor... Wie-o-wie weet wat het zijn kan voor ik dure onderdelen ga bestellen...

Alvast bedankt!