View Single Post
Old 05-04-2009, 20:26
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing
Default The Moment you've all been waiting for .......Jettaracing's Bumperproject!

Jazeker ,speciaal voor dit project een eigen topic

Eerst even een geheugensteun voor diegenen die het hebben gemist ......Van dit (oude VW forumtijd....)

Naar dit (Volksforum invloeden .......)

En nu eindelijk toch eens begonnen aan het Bumperproject !!
Na er dik twee jaar over te hebben nagedacht over het hoe en wat ,en of het wel paste bij de stijl die ik de auto wilde geven ,en of het wel mogelijk was ivm de koeling van de intercooler ed ,heb ik toch maar besloten om te gaan experimenteren met een originele voorbumper !

Na een lange zoektocht naar de perfecte voorspoiler heb ik deze NIET gevonden jammer genoeg ,en heb die hoop eerst laten varen ....

Maar inmiddels dus toch met de originele voorbumper aan de slag gegaan !
En hij komt ook van een jetta af ,en de voorspoiler ook ,dus alles is OEM!

Voorbumper dankzij Autodemontagebedrijf Oosterhof
Spoiler dankzij Sdi'tje
en natuurlijk Alberto voor de Mistlampen !

De 1e keer passen (en dan paste dus voor geen meter natuurlijk!!)
Ja ,ik ben daar nogal zinnig in ,en ben twee avonden aan het fohnen geweest en met ducktape en houten stokjes in de weer geweest ,maar al met al zit de bumper er nu strak en spanningsvrij op !

Vorige week een dag vrij genomen ,en druk in de weer geweest met de bumper,en eerst de knipperlichtgaten dichtgelast met kunstof lasfohn .

Strakmaken en plamuren ......

De Donorbumper (van een touran ) voor de inlasstukken en het lasmateriaal .

In de grondlak

En in de lak (basislak en 3 lagen Blanke lak )

en dan natuurlijk de montage en het eindresultaat ............na ook de schroefset nog een cm te hebben omlaag te hebben gedraaid

Ook inmiddels de 'matte' rood/witte MHW achterlichten gemonteerd !

Ik vind het iig zeer geslaagd ,en dit maakt de auto een stuk 'cleaner' .
De knipperlichten zitten nu in de mistlampen (werken gewoon met de 55 watt lampen ) en dit werkt goed .
Nu resten alleen de koplampen nog ,maar deze zullen in de loop van de week worden vervangen door een set nieuwe originele

Dus voor alle Forummers ,de RS bumper is History! ( o,ja hij is te koop de oude bumper )

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote