View Single Post
Old 08-04-2009, 22:55
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ik werk als Engineer bij een bedrijf in Dronten. Dat zit ook in de transportwereld, afval transportsystemen...

Als ik m'n werk niet doe dan zijn de project niet op tijd/nooit af. Vervolgens blijft het afval overal liggen omdat het niet opgehaald kan worden. Uiteindelijk zitten we dan met z'n allen in een vuilnisbelt.

Dat wil je toch ook niet?

Nu kan ik dit nog even verder overdrijven (Vandaar de situatieschets), niemand wil in zijn eigen afval zitten, ik moet mijn werk goed doen, dus ik wil nu direct 200% gaan verdienen en met overuren 300%. Want als ik mijn werk niet doe dan staat de wereld stil...

Dat argument slaat dus kant nog wel, al het werk is even belangrijk, het maakt geen donder uit wat voor werk je doet, of je aangesproken word met professor doctor ingenieur ... of gewoon met je voornaam.

Al het werk is even belangrijk, boeren gaan ook bijna allemaal over de kop, als die er mee ophouden dan hebben we ook niks om te eten, dan gaan die ook allemaal dood. Waarom betalen we hen dan niet meer? En natuurlijk chauffeurs hebben het vergeleken met Vroegâh ook kloten, maar waar is dat niet?

Het is gewoon de marktwerking i.c.m. de arbo en het CAO wat alles en iedereen beperkt. Een marktwerking moet er zijn, anders is er geen economie en kunnen we al het geld wel verbranden...
Dat andere kunnen we weghalen, geen arbo, geen CAO, helemaal toppie, of niet?

Totdat het mis gaat, dan staat iedereen erbij te kijken en met het vingertje naar een ander te wijzen.

Als een chauffeur een ongeluk veroorzaakt door te veel uren (lees oververmoeidheid) en daardoor 10 mensen dood jaagt, nee dan krijgt de transportwereld een goede naam.

We moeten gewoon roeien met de riemen die we hebben, wij gaan ook wel lager met de prijs als we zo een order weg kunnen pakken van een concurrent. Maar een gevolg is dus wel dat er minder geld overblijft voor alle medewerkers van het bedrijf.

Dit geld door de concurrentiepositie van Nederlandse transportbedrijven binnen Europa ook, die kunnen niet goed vechten tegen de andere landen omdat de staat hier een bult regels heeft bedacht. Maar zo is het nu eenmal in Nederland. We wonen dan wel in Europa, waar alle wetten gelijk zouden moeten zijn. Maar dat is niet zo, daarom moeten we ook nog steeds asociaal veel betalen voor een nieuwe auto, een A6 is nog steeds 20.000 euro duurder als dezelfde A6 V6 compressor in Duitsland...
Reply With Quote