View Single Post
Old 02-05-2009, 05:02
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Smile

Quote:
Originally Posted by neef_m
mijn auto is paars ( lc3u dark burgundy ) en is bij het invoeren blauw op kenteken gezet, kan het kloppen dat ze nooit paars op het kenteken bewijs zetten?

Momenteel heb ik een Fire and Ice GTI; er staat gewoon 'paars' op het kenteken...
En ik heb (ook?) een dark burgundy/LC3U Edition One gehad; hier stond óók wel degelijk 'paars' op het kenteken.
Dus: NEE, het klopt NIET, dat ze nooit 'paars' op het kentekenbewijs zetten!

Maarrr (ff off-topic): eigenlijk ìs 'dark burgundy' helemaal geen 'paars'!
LC3U is namelijk heel erg donker (wijn-)rood (!)
[EDIT: 'burgundy' > 'Bourgondië > wijnstreek in Frankrijk; ik heb het toen haarfijn uitgezocht ]
Dus je ziet ze ook wel met 'rood' op het kenteken staan! (...en als je deze kleur zelf wel eens gespoten hebt, dan zie je dat eigenlijk ook wel heel duidelijk, als de eerste lagen op de lichte grondverf worden gezet)
Maar ik kan met de grootste moeite toch niet begrijpen, dat ze bij jou in deze kleur 'blauw' hebben gezien... )

Kortom: het is dus maar nèt, wat de dealer indertijd tegen de RDW heeft verteld, toen-ie ooit op kenteken werd gezet...

Verder had ik vorig jaar een knal-gele Corrado, die echter al jaren (>10) geleden overgespoten is. Onder de motorkap en in het interieur onder het tapijt e.d. was echter nog wel het orginele 'rood' te zien, wat dus ook (nog steeds!) op het kenteken staat.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, hoe moeilijk ze zijn met het overzetten van het kenteken naar een VR6-blok.
Ik heb zelf een Vento 2.0 GT als daily, die technisch volgens mij verder wel gelijk is aan een VR6; i.i.g. heb ik hetzelfde onderstel met 5-gaats naven en grotere, geventileerde schijven vóór en ook schijfremmen achter.
Vragen die mij interesseren, zijn bijvoorbeeld: moet je dan ook ABS hebben, omdat een orginele fabrieks-VR6 dat ook standaard heeft?
(mijn GT heeft dat nl. niet; hij is geïmporteerd. Een orgineel Nederlandse Vento 2.0 GT heeft weer wèl standaard ABS... Begrijpt u het nog? )
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote