
03-09-2004, 18:27
|
 |
VW Addict
|
|
Join Date: May 2004
Posts: 573
|
|
Daarom zei ik ook al dat ie meer dan 30 moet zijn. Ik ken de waardes van mijn diesel wel (die liggen boven de 60amp.) maar ik weet niet exact wat de waarde van een benzine startmotor is. Vandaar zwaarder dan 30amp maar zeker geen 60amp. Want dan gaat de zekering nooit.
Ik begon over zekeren omdat er bovenaan staat dat de draden door de spatborden etc gaan. Iedere doorvoer van zo'n dikke draad door de carressorie is een gevaarlijke plek als het niet goed gedaan wordt. Vandaar de zekering.
Het is natuurlijk geen verplichting. Goede manchette en isolatie is zeker ook een oplossing.
De dikte is heel simpel. Bekijk je huidige kabel van de + pool naar de startmotor eens. Neem die 2 stappen groter. Kun je meteen de dynamo er op aansluiten.
Verder is het niet verkeerd om de kabel van de zekeringskast iets te vergroten.
That's it.
O ja.... Als je accu een ontluchting heeft. leidt het slangetje dan naar buiten 
|