Kleine update ,ben dit weekend even met de rode jetta bezig geweest ,en heb er een leuke klus aan gehad !
Had een aantal weken geleden een lekke band en daarom (tijdelijk) even de azev's er weer onder gezet .
Maar omdat dit niet echt super meer paste (liep aan in de wielkasten met de bocht om rijden ),omdat de auto lager is gezet met andere veerschotels ,heb ik de wielen weer vervangen door de borbets .
En omdat toch de wielen eraf waren wilde ik meteen de draagarmrubbers vernieuwen ,want dat stond al langer op de planning .
En omdat de auto dagelijks veel kilometers moet maken wilde ik de rest ook even goed nakijken .
Zie hier de foto´s van de gevonden gebreken ! Toen ik de draagarm los had aan de linkerzijde vond ik een dikke roestplek en dus ook een gat ,nadat ik er met de hamer bij langs was geweest ,en ook bleek het subframe doorgeroest!!!!Dit was eerst niet te zien ,mede omdat er zo'n grote 'bak' onder de motor doorzit .
Deze delen zijn vervangen door een goed subframe en draagarm ,en ook bleek er een stabilisatorstang bevestiging stuk ,en daar zijn ook 2 nieuwe op gezet ,en dus ook de draagarmrubbers zijn vernieuwd!
Alles is nu goed kaalgemaakt en goed behandeld met ML antiroestcoating!
Ook heb ik alle remleidingen en remslangen vernieuwd ,en na het afbreken van de achterste ontluchtingsnippels moest ook de hele achteremmerij er aan geloven en is vervangen ! (ook de remslangen!)
Ook meteen de bodem goed bekeken ,maar daar mankeerde niks aan ,en zo is de auto weer klaar gemaakt voor vele (veilige) kilometers !
Zaterdagmiddag nog even aan de poets geweest

,dus al met al weer twee dagen werk in de rode gezet ,maar die is nu weer 100 punten !
Hij rijd nu weer mooi strak en remt als nieuw!
De 17 inch Azev's zijn inmiddels verkocht en zodra de 9J azev's klaar zijn zal er weer wat verandering in de wielen plaatsvinden ,maar dat blijft nog even een verrassing